• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smart lösning på el problem

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Smart lösning på el problem

En sådan, dock fällbar, skulle jag vilja ha som "SOG" för gråvatten & fekalietanken (med en liten propeller instoppad i ändan på avluftningsröret).
Kan den dessutom bjuda på lite el, ja då skulle det vara pricken över "i":et...

1012373957.jpg
Källa: Internet

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

frog er noe for liten, kul pryl men 35W blir litt lite. Den svenske klarer neste 10 ganger dette eller muligens mer. Fordelen med vertikal akse vindmøller VAWT er at de ikke er like følsomme for turbulenser som tradisjonelle horisontal akse møller HAWT og behøver derfor ikke løftes like høyt over tak.

I klassen rundt 500W finnes det i dag et bra utvalg av rimelige HAWT, det er noe dårligere med lette VAWT i denne klassen, og prisen er normalt vesentlig høyere.

gert.bertil

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2025

Med en sån snurra får man tänka, var kan jag hitta ett blåsigt ställe att campa på idag. Det överenstämmer inte med mitt tankesätt. Så, de som funderar på denna investering ska nog räkna på hur mycket de kan ladda i verkligheten.
gert

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026

Vad jag kan se ger Freewind bara 45 Watt vilket säkert är max, troligtvis ger den mindre i snitt.
FREEWIND HB: produkter

Frog Revolver ger tydligen bara 35 W vilket säkerligen är mindre i snitt.

Ingenstans står det vad dessa vindsnurror kostar.

Troligtvis är en solpanel eller bränslegenerator både ett säkrare och billigare alternativ för laddning.

Toppen