• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smarholmen

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022
16/8 1991
Start på eftermiddagen med Allan o Barbro till Kungsbacka, vidare till Röde Holme
Men där var för trångt, så vi körde vidare mot Lerkil, men innan Lerkil såg vi en badskylt med namnet Smarholmen, vi åkte in på den smala vägen, till en stor öppen parkering, det var gräsplan på den tiden, havet rakt ut, vilken plats!!
Det blåser småjäklar så bilen skakar i byarna. Vi lagar dock mat och instalerar oss. Middag med Lax och vin för att fira detta fantastiska läge.
Sen dess har vi varit där många gånger, där har vi även träffat Teddi ett antal gånger. Obs! detta är 22 år sedan, vi hade då en Iveco husbil hemmabygge, det fanns nästan inga husbilar på den tiden, kanske någon Tysk med Wolksvagen buss. Vi måste vara rädda om denna fina plats, hoppas vi får behålla den.
73 de Leif

T

Teddi

Guest
Sv: Smarholmen

kul att du skriver leif,,hoppas hälsan är bra med er,,en ständigt återkommande fråga när man känner varann,,hoppas så är fallet ock ja få se dej som första bil med alla dina antenner,,hälsa din fru,,:p:p

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022

Tack Teddi, skall hälsa min fru du får göra det samma. Får se hur det blir med radioköret i år, då det är trångt ibland på parkeringen. Men är man där vid lågsäsong så brukar det gå bra. Vi ses!

T

Teddi

Guest

vill gärna slå ett slag för ##LERKIL##,,den ligger alldeles intill,,det gick inte så bra förra året,, vilket förvånar mej,,
men ni som har intresse av möten--träffar,,ett utsökt läge,,70-75 bilar,,ock ni kan reservera hela krogen,, med uppträde,,ock dom har jättefint käk,,
bara ringa ,,dom är öpnna för allt vettigt,,
ock hoppas att det fina priset av en 100-dring står sej,,med el..

ett bra komplement till varbergs kommun som håller på att nedmontera,,ha de:p

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Vilken fantastisk plats !!!!

Vi har varit här en gång tidigare men i år gjorde vi vår premiärtur hit (nu)
Och inte väntade vi oss att bli väckta (0900... sov gott) av MR Smarholmen själv: "Teddi", med en påse kantareller att ha på frukostmackan... nu tog vi den inte till frukost när vi insåg att den passar kanon till middagen ikväll
Tack "Teddi"....solen lyser och vi har det kanon

//Niclas

Senast ändrad:
T

Teddi

Guest

har nu kollat upp dessa fantasipriser ang,
,personbil 20 spänn, husbil 150 spänn,

med stor förvåning från honom fick jag svar,,han påstod att husbilar tar upp för stor yta,,
påstår också att det plockas ut bord ock stolar,de har jag alltid sett att de går till på ett bra sätt,på platser där ingen bil kan stå,,,
ock frågade jag om en husbil tar upp 7,5 gånger mer plats än en personbil vilket blir fallet med prissättningen,,han gillade heller inte att vi slängde skräpet i allmänna kärl,,likadant med behov av toaletten som också tillhör badet,
ock fick också frågan av mej varför det kostar pengar överhuvudtaget när solen skiner,,

dom har inget arrende,,utan det handlar om en sjuk sponsring av en kommunal badplats där kommunen gör det lätt för sej,,

var ock en gör som ni vill,,avgiften är så klart inte legal,,

klarar ni inte detta så åk en liten tripp till lerkil,,,,

100 spänn,,inkl,,el,,

i vilket fall en dj-la sjuk förutsättning för oss med husbil,,

kungsbacka handboll!!

Toppen