• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

småbarn i husbil

F

F.d. 17666

Guest
Vi har precis köpt en husbil min man och jag och är helt oerfarna av campinglivet. Husbilen som vi har köpt har en stor säng där bak ovanpå garaget och en stor alkov fram. Min undran är hur gör jag med barnen?:cool: Fyraåringen är inga problem men vi har en liten på 11 månader som kryper omkring. jag är rädd att han trillar ner.:wideeyed: Kan man stoppa honom på något sätt? Hur har ni andra gjort? / Therese

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: småbarn i husbil

På vår Eura finns det både i översta våningssängen och i alkoven ett nät med en stång som man behändigt sätter fast. Anledningen till att skriva det är inte (enbart...) utbördes beundran, utan det lite mer pinsamma? faktum att vi hade haft den i ett halvår innan vi såg nätet! Kanske finns det i er också under madrassen?

Mvh Marita

F

F.d. 29925

Guest

En enkel bräda borde räcka som en "sovsäkring" för mindre barn.
För vem av de som råkar ha blivit 20 år eller mer som kommer ihåg att de har ramlat ur sängen under sömnen?
Och varför skall de minsta barnen sova hela natten högst upp, även om det är en höjdare att somna där.
De brukar inte protestera vid en flytt strax innan föräldrarna tänker inta ryggläge.

F

F.d. 53242

Guest

Hej. Eller så får ni dela på er att en vuxen sover bredvid ett barn. Vi gör så med våran minsta på 9mån som är också mycket :swoon: rörlig och så har vi två töser på 7 och 9år. Hoppas ni kommer på en lösning, det är bara och prova sig fram. /Mvh Oscar:wub:

F

F.d. 55368

Guest

Bädda i dinetten. Det gör jag när barnbarnen (de minsta) är med. Blir inget högt fall. Plus kuddar på golvet. Dom brukar vakna tidigt så vi hinner mysa och busa innan bordet ska på plats för frukost.:msn_wink:

Toppen