C
Clinton
Guest
HEJ! undrar om de finns några som åker husbil med riktigt småbarn.
Och hur tycker ni de funkar?
Och hur tycker ni de funkar?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det var blan det bättre jag har läst i dag fick ett gott skratt när jag själv har barnNu när sonen tagit körkort finns det inget roligare än att sätta sig i baksätet och efter en kilometer - Är vi inte framme snart? -Kissnödig. -Jag vill ha glass.
Calle
Nåt jag är förvånad över är hur dåligt skyddade dom som åker bak är,man skulle kunna tänka sig en liten störtbåge inbyggd el liknande ....slår du runt med husbilen idags dato, så blir det kaffeved bakom förarstolen tyvärr..... och det är där vi sätter våra barn ........Så innan nån säger..... så är inte min bil byggd ....så titta under det finns inte ens en rejäl stålram längst ut som står emot en kraftig sido krock....... skulle du få påhälsning ala gevalia oförusedd händelse.... då blir det trångt för benen..............obs detta gäller i första hand alkovbilar
det är min erfarenhet av dom konstruktioner jag sett..........
Vår dotter var 14 månader när vi köpte husbil och åkte på premiärtur till England dagen efter leverans. Det gick hur bra som helst. Tösen satt i bakvänd bilbarnstol i dinetten. Året var 1988.
Året därpå satt hon i färdriktingen med en "skrivpulpet" monterad på bordet. Den hade en rulle papper och ett fack för pennor och kritor. Färden gick då till Italien. När vi tankade och tösen flirtade med killen som fyllde på så blev han alldeles till sig. Italienarna är ju så barnkära.