• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slut på våren

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026
Sv: Slut på våren

Ja enligt väderleks rapporten väntas snö i södra Sverige hela vecka. Fy det vill vi inte ha nu när vi ska iväg till påsk
// Ingmarie

F

F.d. 11293

Guest

jag såg en trana härom dan som flög söder ut, var inte det konstigt:wideeyed: så här års

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej alla glada!

Kl 10.40

Just nu rustar vi oss för att ta emot det sista av den sk. vintern.
Snö är på väg söderut - pratade med bekanta i Åstorp och där var det full snöstorm.

Detta blir den sista "knäppen" några dagar framöver men sedan blir det vår (tror och hoppas vi).

Ända tills nyss sken solen men nu hopar sig de svarta molnen från norr.

Hälsn Anita o Dan
:cool::cool:

F

F.d. 50004

Guest

Tre decimeter snö har vi här i Vargön. Vi skulle åkt till Skövde idag på morgonen men det fick ställas in.
:msn_sad:Lena

F

F.d. 3581

Guest

Burr, det kommer en ruskigt mängd snö just nu här i Kungsbacka.
Och sommardäck på husbilen...........dags att gå i ide?
ds

F

F.d. 4879

Guest

Ja ni har det inte lätt nere på västsidan. Här hade vi vårväder i helgen. Klippte häcken och buskar, fällde åtta träd mm. Vi satt i solen och drack kaffe. I morse hade det kommit några flingor men det smällte bort direkt. Nu har vi uppehåll och 5,6 grader +. Lider med er!

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Här är snön borta nu,och jag har laddat med en ny gasoltub när jag var i stan o en ny mobil som tål lite fukt(behövs ju):p

F

F.d. 15719

Guest

Hmmmpff bara 6 grader på sydsidan och ingen sol i sikte. Och igår bestämde vi oss för att vara med på Gålö den 19 april - kabeldragningen blev högprioriterad och myggnäten får vänta. Liten boyta, effektiv värmefläkt och varmblodig make är väl min räddning om våren lämnar återbud till denna träff.

Gålö är häftigt - vi har varit där (med volvon) flera ggr och upplevt fiske i ösregn, slöande på klipphäll i solgass och stukning av fot vid skogspromenad. Nu är det dags för nästa aktivitet; premiärtur med Onslow lagom långt hemifrån!!

Spännande ska det bli! :)

/elisabeth

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

Hej på er alla
"premiärtur med Onslow "
Vi har också en Cheva van G20 det är en 87a Kelloog som jag har byggt om till husbil och typat till pb2.
Cheven är kul som husbil. Och man är inte sist mellan trafikljusen , nackdelen är utrymmet när man som vi har 3 vovvar,
och att köttbullarna hamnar på bakrutan när man trycker på lite för mycket
Så nu har den kommit på 2:a plats för en peugeot Pilot.

/Uffe

F

F.d. 839

Guest

Hejsan Suzanne,

Snart ska det se ut så här

Bilagor

• Vacation_015.gif
    Vacation_015.gif
    22,4 KB · Visningar: 280
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest

Hej på er alla
"premiärtur med Onslow "
Vi har också en Cheva van G20 det är en 87a Kelloog som jag har byggt om till husbil och typat till pb2.
Cheven är kul som husbil. Och man är inte sist mellan trafikljusen , nackdelen är utrymmet när man som vi har 3 vovvar,
och att köttbullarna hamnar på bakrutan när man trycker på lite för mycket
Så nu har den kommit på 2:a plats för en peugeot Pilot.

/Uffe
En Kellogs.. Är det inte corn flakesen som ligger i bakrutan då?

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

Min första tanke va ju de , men i menyn för den dan fanns inga flingor.
Tanke 1 ,vart är köttbullarna ?
Tanke 2 vart tog hon vägen som jobbar i köket ?
Tanke 3 vart tog alla vovvar vägen ?
Svaret är enkelt Hon lagade mat ,gick ut med hundar ,glömde stänga bakdörrarna
å hur fan skulle ja veta de, ja skulle ju bara justera injektion sen kampa vidare.

F

F.d. 7269

Guest

Här med snöar det för fullt ...tog ut husbilen i går och vår städade den och tog naturligtvis en runda. Hoppas på bättre väder senare i veckan...Svensk vår eller?

F

F.d. 4879

Guest

Tur det inte var en 454" Big Block också, då hade du säkert åkt ut med när kaptenstolen vek sig..

Toppen