• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

slut på sjukhustiden

F

F.d. 15874

Guest
Om en timme lämmnar jag detta sjukhus,det ska bli så skönt att få sova i sin säng hemma brevid frun,och slippa att dela rum med någon man inte kännner,och för ett väldans väsen om nätterna,skriker dom inte så snarkas det så gardinerna fladdrar och inga hörselproppar i värden tar bort detta hemska oljud,jag längtar så hemstk mycket att få komma hem till mina barn som inget vet,men att det kommer att bli en stor överraskning för dom är det ingen tvekan,och bara veta att pappa är hemma i morgon bitti när det är dags att åka till skola,dagis och att få äta frukost tillsammans blir nog en riktig höjdare för dessa små barn som frågar pappa var dag när jag kommer hem,och om doktorn hade en vass kniv eller lånade haan en i din vertygslåda,Emil hoppades inte på det för då har han ingen till fisken som vi brukar ha när vi fiskar,och Tuva ville inte det hon heller i fall den var smuttsig(klokt tänkt)

All medicin som jag ska ha är som ett mindre apotek,morfinplåster på 100 mg,morfin meda 10 mg 3ggr galigen och antidepp på 10 mg,och 3 st stesolid 10 mg 3 ggr.i 14 dagar sen så skall allt detta bort,och det kommer att ta sin lilla tid,och tid är väl det enda jag har gott om nu förtiden,så detta skall väl fixas på något sätt hoppas jag,annnars så får vi ringa fonus så dom står beredda att ta hand om mej......bara det inte är kärle i backen.....men vem bryr sej i det läget,man får ju inte höra snacket änndå,får väl vänta tills våren kommer i sådana fall.om någon har lust att gräva ner en,om inte alla är ute och åker i sina husbilar.
Nu ska jag packa ner dom sissta sakerna och gå en runda och säga hej då vi ses aldrig mer får jag hoppas.
nu så är det dags för att ta den sissta gratis medicinen här på sjukhuset,och det känns rätt okej att åka ner till apoteket och köpa dom själv, sen hem och sitta med barnen och kramas och mysa hela kvällen,nu är det bara 45 minuter kvar tills min älskade fru kommer och fraktar hem mej,måste stanna på vägen hem och köpa en stor godis påse till mina barn,måste ju muta med nått för att få en kram och en puss,låter lite tradigt när dom bara säger hej pappa har du ont,jag har hört det lite för ofta nu ,så nu så blir det överasskning,fast då heter det väl fanns det inget annat,och då har jag värdens jätte grej med att säga jo det fanns det men vill man spela ps2 så får man hålla tillgodo.

per 891/

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: slut på sjukhustiden

:yes: Godt gået :) tur det er ovre, med hopningsvis bra resultat :)

F

F.d. 25011

Guest

Jag tror säkert att du får både kram och puss utan att behöva använda mutor.

Hoppas nu också att du blir bra igen och slipper alla piller och dylikt, jag äter själv ett antal piller för något så idiotiskt som knölros och pillrens största verkan är att jag blir jättetrött.

Men som sagt, hoppas att du blir bra och slipper läggas in igen.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Oj vad glad jagtblev när jag läste att du får åka hem. Man brukar ,trots all vänlig personal på sjukhuset, må mycket bättre hemma hos familj och vänner. Jag önskar dej all bättring i världen : ja ja !!! jag vet , vi känner inte varandra men man kan ju ändå känna med varandra. Krama nu om barn och fru ordentligtt men tänk också på att lyssna på din kropp och bara göra sånt du orkar. Det är ju väldigt lätt att tro sig själv om för mycket , så se till att vila ut och sakta men säkert bli starkare.
Hälsa till alla i familjen och ha det gott.
Många varma hälsningar Gunilla
min "gubbe" hälsar också

F

F.d. 2692

Guest

Såja, ett steg i rätt riktning. Sen är det ju även så att man kryar på sig mycket fortare i sin hemmiljö.
Nu är det väl träning som gäller för dig framöver, det är bara till att ligga i.

F

F.d. 15874

Guest

Oj vad glad jagtblev när jag läste att du får åka hem. Man brukar ,trots all vänlig personal på sjukhuset, må mycket bättre hemma hos familj och vänner. Jag önskar dej all bättring i världen : ja ja !!! jag vet , vi känner inte varandra men man kan ju ändå känna med varandra. Krama nu om barn och fru ordentligtt men tänk också på att lyssna på din kropp och bara göra sånt du orkar. Det är ju väldigt lätt att tro sig själv om för mycket , så se till att vila ut och sakta men säkert bli starkare.
Hälsa till alla i familjen och ha det gott.
Många varma hälsningar Gunilla
min "gubbe" hälsar också

Tack gunilla!Dom orden dom värmde i hela kroppen,jag håller med om att vi inte känner varandra,men vi kan ju börja att göra det när vi träffas någonstannns,jag har inte haft chansen än att krama och pussa på mina barn för dm är hos sin mormor och dit är vi på väg nu för att äta mat...om jag orkar följa med,det har varit en lång och inntensiv dag i dag ned allt som skullefixas med tider åt alla håll,husläkartider, kuratortider,läkartider för återbesök,jagkänner i kroppen att det tar emot väldigt att behöva åka in till Hbg ocg sätta sej ner och vara social fast alla vet ju hur trött jag är men för mej har det en väldigt stor betydelse att blir man bjuden på mat så sätter man sej inte ner och gäspar och håller på att sommna även om det är hos svärmor.

hälsa gubben!!
per 891/

Senast redigerad av en moderator:
Toppen