Slut på gratisparkering i Nyköpings hamn

knauser

HBK Intresserad
Kommun
Katrineholm
Så du menar att alla som inte står på ställplatser och camping är alltså snyltare.
Arne
Var sade jag att citat - alla som inte står på ställplatser och camping är alltså snyltare - slut citat
eftersom husbilsfolk ser det som en rättighet att fricampa på annans annans mark utan hänsyn så är det inte så konstigt att bommar mm. kommer upp (vi har 4 bommar mer planeras), skulle vi sköta oss och ta hänsyn så vore det en annan sak, men å andra sidan så är vi inte ensamma det finns tradare mm. (framför allt utländska)
men vi är i många fall inte bättre... vet inte hur många gånger jag kört iväg sviniga husbilsägare , men å andra sidan har jag låtit skötsamma husbilsägare stå längre på våra marker..

Bäckis1843

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Det finns fortfarande flera ställen att stå gratis på i Nypan.
Tex finns det en stor asfaltsplan i Brandkärr. Därifrån är det nära ner på stan.

Jolie

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
I dag, 2020-02-26, var det ingen trängsel på ställplatsen i Nyköping trots att man ännu inte infört någon avgift.

IMG_20200226_110558814b.jpg

Vattenståndet i havet utanför Oxelösund är nästan 70 cm över det normala och vinden blåser in ännu mer vatten i viken mot Nyköping.
Har aldrig sett så hög vattennivå i Nyköping.

Jan-Olov

leri

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25482
Vi var där senast 6-8 mars och inget vatten kvar då heller, var vi och en till där. Den andra stod där en natt och åkte sen. Lördag kväll kom en tysk med en gammal folkabuss (typ -70 tal), även han åkte efter en natt. Väldigt skönt att det finns plats igen efter de snyltande Nyköpingsbor som stod där jämt förut. 200:-/2 dygn är värt för att få plats. Vi älskar denna stad och åker ofta dit och går runt i staden och äter på Oliver Twist varje gång, kanonställe. Skulle vi byta hemort någn gång så är Nyköping en mycket stark kandidat.

Toppen