• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SLUT FÖR I ÅR

F

F.d. 15874

Guest
Nu skall biggen gå i id'e fram till valborg,viserligen innomhus med ström så jag slipper ladda bodelsbatteriet var annnan månad,men Ångesten är maxad,det skall bli skönt att få vrida om nyckeln och höra när han spinner till när jag hämtar hem han.Det blev ca:2000 tusen mil under säsongen,så han behöver hämta sej,men nu senaste och sista turen så sa bodelsbatteriet NEJ nu orkar jag inget mer.....stört omöjligt att få tag på ett nytt 100 amp batteri....jo vad gör man,springer in på Biltema och får tag på ett 86 amp så det åtminstonne lyser och tv tittande i en kvart. innan det börjar att dala i strömstyrka...så det var bara att krypa ner och försöka att innse fakta.........nu är det slut........detta hännde med bateriet en söndag i jönköping....ingen som har ett Batteri,vad göra ,jo försöka gilla läget och då skulle jag vara ute i en och en halv vecka till,dåligt väder så laddninen från solcellerna var ju inte så lysande så vi kunnde ju inte fricampa i skogen vilket vi brukar göra mesta dels,campingplats fick det bli några nätter vilket inte är så kul när man är van att stanna vid en fin sjö och få vara fri,det blir liksom inte den kännslan på en camping,friheten!.men barnen tyckte det var jätte kul att vara på en camping i ett par dagar, jaha tänkte jag och gick och duscha i ett service hus och funderade på om detta kunnde vara sant.Men nu skall jag innförskaffa 2 st 110 amp och parallel koppla dom tills nästa säsong.

HBK 891

Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: SLUT FÖR I ÅR

Vi ställer också snart av Adde (Adriatic) för året. Vi hoppas på fint väder kommande helg då åker vi nog ut på en "sista resa" detta år, troligen blir det Norbergs camping. Kanske någon mer HBKare kommer dit?

Sen får han gå i ide på gården så vi kan titta till honom och fixa med sådant vi vill ha i ordning till nästa säsong. Vi har haft en bra husbilssommar och ser fram mot nästa år!!

Inger & Hasse & Grabbarna Grus

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej govänner!

Samma här, ställde av pärlan nu ikväll.:eek: Skall köra in den i garaget och låta den vila sig till våren. Under vintern skall jag också fixa och dona så allt är ok inför nästa säsong.
Hade planer att åka ner till Lubeck med pärlan.....men det får bli personbil och hotell i stället. Återkommer framöver.

Kör försiktigt

F

F.d. 24280

Guest

Tycker fortfarande att det är lite för tidigt..det blir et Europa resan i alla fall,kanske redan i slutet av nästa veckan:) :)

F

F.d. 1082

Guest

Vi tänker också snart avsluta säsongen men först åker vi " en sväng " ner till Moseldalen mm
Har aldrig gjort detta förut,men någon gång ska va den första, vi åker på fredag och blir borta hela vecka 44.
Vi kanske ses på vägarna om det är nogon mer som åker söderut.

:wub: :wub: :( :(

Birgitta och Lennart

H

hianders

Guest

Lycka till på resan! Hoppas på bra väder! Vi ses i vår.

Inger & Hasse

Ann-Britt 216

HBK Medlem (P)
Kommun
Örebro
HBK-Nr
216
Medlemskap
2025

:yes:Vi ställer av i morgon. Det tar ett tag innan man vänjer sig att vara hemma.:wink:
Så nu får man ta hand om hemmet och sina nära och kära. Tills den blommande våren nalkas.
häls
Ulf o Ann-Britt :wub:

F

F.d. 6238

Guest

Ja tyvärr, så skall vi åka på den sista träffen för i år.

Skulle vilja tacka (låter som om man vore på Oscarsgalan) alla dom arrangörerna som har ordnat alla träffar.

Skall inte göra någon rangordning, men i husbilshuvudet så finns det några träffar som jag skulle vilja nämna utan inbördes ordning.

Jag tänker t.ex. på träffarna på Skattegården, träffen i Simlångsdalen, Figeholm och naturligtvis träffen hos Ragges.

Vill inte på något sätt säga (ATT DEN TRÄFFEN VAR DET BÄSTA VI VARIT MED OM)
men jag vill även säga att träffen vi hade i Brösarps Backar --- Den var jäv---t trevlig.
Nåväl, inga överord för då blir det problem för arrangörerna att ordna nästa fest.

Men mina vänner, Monica o jag vill tacka alla som har arrangerat dessa träffar för att vi skall ha det så bra som vi har haft det detta år.
Årsmötet glömmer Vi aldrig.

Ingen nämnd, ingen glömd, brukar man säga men jag ber 100 ggr om 1000 om jag har glömtihåg någon.

Jag vill tacka våran webred, Carina, Gunnar, Bacillen, Leif 17, Leif 143, Maja o Stefan, Monica o Robert, Lassalassestefan o Mairon och alla Ni andra. Ja, jag vet att det låter som klubben för inbördesbeundran.
Det kan bli så ibland när man försöker att sammanfatta sina tankar för årets husbilssäsong.

Jag vill också nämna Eva o Hasse, Eva med sina underbara berättelser om VAD SOM HÄNDER I BORÅS. Och Hasse som sätter en prägel på livet och verkar som hans ordspråk är (alla måste må bra).

Ursäkta att det blev (för mycket) men det kan aldrig bli för mycket i denna underbara klubb där vi tar hand om varandra.

Hls från Monica o Kurt.
(Som tillverkade skämtet med er eftersom det inte är vår sista träff för året---
Vi skall träffas på Kaxholmen DEN 31/12- 07---08---

Ha de bra vänner där ute, kör lugnt, så träffas vi på Skattegården till våren.
:music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: ;) ;) ;) ;)
:D :D :D :D :) :) :) :)

Starliner

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2025

Vi ställer INTE av. Bilen kan användas hela året - det finns gott om vinteröppna campingplatser (ja - vi är den typen som gärna tar in på campingplats).

Det blir en eller annan tur till Växjö där grabben bor och sen blir det nån tur till kompisar och sen blir det kanske en tur till Köpenhamn och sen blir det en vecka med skidåkning i Norge och sen blir det....vår??!!!

F

F.d. 9153

Guest

Jamen,,,
Kan inte ni som ställer in husbilen eller lägger er i idé över vintern bara skaffa en egen tråd . typ "höst 17+ grader = ställ in bilen den kan gå sönder" eller så ?
Vi andra som använder bilen året om vill gärna ha konstuktiva inlägg , även under vinterhalvåret.
Kul att höra : Nu är pannan helt tömd , eller nu är luften i bilen helt avfuktag ( genom 450 st torrbollar) , eller nu hänger däcken i luften , så de ej blir platta till nästa säsong , eller 520 st vitlökar runt motorn så inte mössen käkar upp motorn ??
Man kan fortsätta så i det oändliga ..
Nej jag tycker att bilar , oavsett om det har ett hus på släp , ska användas året om. Punkt!!
Använder bil med hus året om och har fantastiskt roligt.
:spinny: :spinny: :spinny:

H

hianders

Guest

Vi tänker fortsätta med konstruktiva (förhoppningsvis) inlägg även om vi ställer av vår husbil några månader.

Inger

F

F.d. 839

Guest

Palle 50,

Kunde inte ha sagt det battre sjalv ;)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15874

Guest

vaför skall vi som ställer av våra bilar skaffa en egen tråd?är inte detta ett öppet forum där man kan prata om allt eller?skaffa en själv för er som har bilen hela året och som kanske inte är så rädda om era bilar.jag är rädd om min bil!
Hbk 891

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Självklart är alla är välkomna att skriva i vilken tråd man vill, bara man håller sig till ämnet.

Innan du startar en ny tråd, använd sök-funktionen för att kolla om det redan finns en tråd i ämnet, i så fall gör ditt inlägg i den tråden.

F

F.d. 3088

Guest

Hello

Egna trådar??

även den som åker hela året kan av olika skäl bli tvungen att ställa in bilen
över vintern, då kan det vara gött å ta åt sig olika tips från trådarna.
Som sakts tidigare här i forummet läser och skriver man det man är intresserad av,
trådar som man inte är intresserad av låter man bli att kommentera.

Mvh/Gurra

F

F.d. 2549

Guest

Hallå här och där.
Jag uppfattade Palle50: s inlägg som småkul, och dessutom avslutades inlägget med tre stycken leende Spinny-flickor. Att sedan småkul och halvt överilat kan överlappa varandra beroende på läsarens förmåga/synsätt att ta till sig en åsikt det är vi väl alla medvetna om.
För att fortsättningsvis undanröja missförstånd, så kan väl de inlägg med skämtsamma undertoner förses med några leende gubbar/gummor (Spinnys).
Är jag ute och cyklar nu igen? Men hellre det än att gå för långt.
Nu skall jag få i mig lite lunch, innan jag tar min middagsvila.
Hälsningar från farbror Claes.

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Först blir det en Berlintur (ganska snart) och sedan blir det avställning.

Vi tycker om att gå i ide några månader och ägna oss åt annat när husbilen vilar. Då får man även möjlighet att ladda sina egna batterier och bygga upp förväntningarna till säsongen börjar i april.

Så tycker vi tvåbenta som haft samråd och utvecklingssamtal med vår "Krabba"

Hälsn Anita o Dan
:D :D

Toppen