F
F.d. 15874
Guest
Nu skall biggen gå i id'e fram till valborg,viserligen innomhus med ström så jag slipper ladda bodelsbatteriet var annnan månad,men Ångesten är maxad,det skall bli skönt att få vrida om nyckeln och höra när han spinner till när jag hämtar hem han.Det blev ca:2000 tusen mil under säsongen,så han behöver hämta sej,men nu senaste och sista turen så sa bodelsbatteriet NEJ nu orkar jag inget mer.....stört omöjligt att få tag på ett nytt 100 amp batteri....jo vad gör man,springer in på Biltema och får tag på ett 86 amp så det åtminstonne lyser och tv tittande i en kvart. innan det börjar att dala i strömstyrka...så det var bara att krypa ner och försöka att innse fakta.........nu är det slut........detta hännde med bateriet en söndag i jönköping....ingen som har ett Batteri,vad göra ,jo försöka gilla läget och då skulle jag vara ute i en och en halv vecka till,dåligt väder så laddninen från solcellerna var ju inte så lysande så vi kunnde ju inte fricampa i skogen vilket vi brukar göra mesta dels,campingplats fick det bli några nätter vilket inte är så kul när man är van att stanna vid en fin sjö och få vara fri,det blir liksom inte den kännslan på en camping,friheten!.men barnen tyckte det var jätte kul att vara på en camping i ett par dagar, jaha tänkte jag och gick och duscha i ett service hus och funderade på om detta kunnde vara sant.Men nu skall jag innförskaffa 2 st 110 amp och parallel koppla dom tills nästa säsong.
HBK 891
HBK 891
Senast redigerad av en moderator: