• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slängde ut TV

F

F.d. 4927

Guest
Sv: Slängde ut TV

Tror jag också! Nu kan ni i stället njuta av de platser ni övernattar på, och skulle de vara för hemska, går det ju i stället att prata med varandra, eller läsa, eller........
Önskar jag hade en TV jag kunde slänga ut!:wink:

Lasse

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Helt rätt!!!

Vi har varit ute nästan 4 veckor på vår semester runt om i södra landsdelen, och vi har inte haft igång teven eller dvd:n en enda gång.

Det finns så mycket fint att upptäcka och se på alla nya platser man kommer till, och har det varit innesittarväder, är det både roligt och nyttigt att umgås tillsammans med något spel.

Tidigt på våren och under hösten kanske vi tittar på någon film, men det är inte speciellt ofta då heller.//Tommy

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Det är rätt inställning. I vår bil råder TV och datorförbud, dock med ett undantag:GPS. För övrigt at det Fia med knuff, kortspel, Kinaschack som gäller när det mörknar på kvällarna. Promenad eller cykeltur i omgivningarna är också ett bra umgängessätt.

Mvh
larsemil

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Det var ett klokt beslut. Hemma kan man se på tv, är man ute och reser är det väl dumt att ödsla tid på dumburken.

Mvh Wikstrom

Haha, vi har gjort precis tvärtom! Hemma tittas aldrig på Tv, kan gå ett par månader mellan gångerna som TV:n sätts på. Vi har bara de fria kanalerna.
Däremot i husbilen har vi unnat oss lyx. Parabol på taket och Canal Digital abonnemang.
En regnig dag ligger barnen och myser o tittar på Playhouse Disney, vi kan unna oss en film på kvällen.
När vi är ute med husbilen är det semester och fest!

/Kuddsson

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Inför stundande Österrike resa tog hustrun och jag det enkla beslutet att slänga ut prylen, Tv-burken. .Frid o fröjd kommer att råda efter detta.
Detta är i varjefall min övertygelse.

mvh
Fincan

Häftigt! Vi är inte de bästa på att spela spel kanske, men nog tror jag att vi alla behöver mer av den varan idag då tekniken flödar.

Ska jobba på att bli bättre på att spela spel, en sak jag däremot gillar är att bara sitta och småsnacka om allt och ingenting.

Dator... hm... min dag vid datorn, morgon: kollar mail gör fakturor och bokföring, Emma packar lampor, kollar givetvis HBK! Sen försöker jag att låta bli PCn till kvällen. Viktiga mail svaras på i telefonen.

IMG_1293 (Large).JPG

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

En TV kan vara räddningen också.
Skall man avverka många långa mil med en rastlös 11 åring som tröttnar rätt snabbt på att bara titta ut genom fönstret, läsa eller småsnacka är det bra att kunna starta X-boxen eller en film emellanåt.

När vi står uppställda används den dock endast i undantagsfall. Då "måste" han umgås med sina föräldrar och andra:D

Toppen