H
hianders
Guest
Jappe - gå in på Skype!!
fru hianders/Inger
fru hianders/Inger
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ännu lättare är att använda Facetime, nu också via mobilnätet (tidigre endast WiFi). En förutsättnng är förstås att båda har iPhone/iPad/iPod/Mac. Man ringer videosamtal till vanliga mobilnummer, gratis.
För mig är Skype en "standard" vilket gör den till det ända alternativet.
Jämfört med Facetime är Skype svajigt och kräver att mottagaren har igång appen. Har man uppgraderat sin iOS till version 6 ringer man mobilnumret direkt.
Jämfört med Facetime är Skype svajigt och kräver att mottagaren har igång appen. Har man uppgraderat sin iOS till version 6 ringer man mobilnumret direkt.
Än så länge ligger även MSN och skräpar vid klockan men det är nog bara en tidsfråga innan den ryker...
Varför leta andra lösningar när så många redan kör Skype i de flesta miljöer?Om man väljer att ringa utan video finns också Rebtel, funkar bättre än Skype och går också att ringa vanliga nummer.
Åtminstone tidigare (?) så kunde man ha gruppsamtal som var offentliga eller för ett slutet sällskap via Skype.Ja du skriver meddelande till en eller flera kontakter som sen ligger kvar ett tag. Man kan också chatta med en eller flera.
Man kan ju också ringa till vanliga telefoner men då måste man ha pengar insatta på ett Skype-konto. Vi har bara gjort det en gång när vi var i Stekenjokk och inte hade någon annan möjlighet till kontakt.
Inger
Videoskypar ni? Vi har ju barnbarn en bit från oss så vi videoskypar ofta med dem. Jättekul att göra det.
Men, ni som har Skype har väl säkert provat det.
Ha en bra lördag kväll!
Inger