Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur tolka denna flora av skyltar?
Ovan ifrån. P är parkeringsplats , 2 bilskylt gäller pb klass I och II , 3 tidsangivelse 06-02 alla dagar. 4 övrig tid parkering förbjudet för alla. 5 en upplysningstavla som är felaktig.
Någon vill inte ha husbilar och husvagnar på platsen. Men juridiskt går det att parkera där med pb klass II mellan klockan 06 -02.
Lb reggad husbil kan aldrig parkera här.
Om man vill kan man ju tolka skylten lite kul.
Dvs. P=parkering för alla fordon, Men personbilar har särskilda regler och får bara stå 06-02 mån-lör.
Övriga fordon får stå när man vill. "En tolkningsfråga"
Man fattar ju vad skyltuppsättaren vill, men han har ju inte skrivit några villkor för klass2 eller lastbilar.
https://rdt.transportstyrelsen.se/r...skriftId=f619315a-d6ae-4d61-9a2b-618d6c554a17
Visa bilaga 86505
Verkar som skylten står fel?
Om man bortser från det.
Vad gäller?:
Skylten står för "Förbud mot trafik med fordon"
Är en stillastående bil i trafik?
Kan man övernatta där om bilen står still mellan 23 o 06?
Är bilen i trafik vid stillastående?
skylten gäller mellan 23.00-06.00
Hur tolkar man denna skylt
Visa bilaga 86485
Tillägget ska det stå:
23.00-06.00
Gäller ej
behörig
trafik
"Förbud mot trafik med fordon"
Får man parkera(sova över) innanför mellan 23.00-06.00 utan att röra bilen?
Denna skylt finns i Mariestad vid Ekudden.
Bakom skylten finns Camping, badplats med parkering och båtgård med parkering.
Syftet med skylten är ingen övernattning utanför campingen.
Jag tolkar denna skyllt att det är P för Norrmän och att dom ska sova på stenarna? Eller?