• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skylta med medlemsnummer på bilen

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025
Jag har en undran.
Om jag skyltar med medlemsnummret på bilen. Kan tjuven då veta att jag inte är hemma och ser till min bostad?
Långsynt kanske

mvh Arne B

I

Iveco 35

Guest
Sv: Skylta med medlemsnummer på bilen

Tjuven tar nog lättare reda på var du hör hemma via regnummret.
Olle.

F

F.d. 30092

Guest

Jag har en undran.
Om jag skyltar med medlemsnummret på bilen. Kan tjuven då veta att jag inte är hemma och ser till min bostad?
Långsynt kanske

mvh Arne B
Du kan ju ha hyrt eller lånat bort husbilen, då är du ju hemma.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Dom måste då bli medlemmar i HBK och gå in och skriva ut medlemsregistret för att få reda på infon .
Som det skrivs så är det lättare med regnummret .

S

StorDansk

Guest

Vet inte om Trafikverket har nån som helst koll vika som hämtar uppgifter via SMS eller nätet?
Via nätet kan du ju hämta alla uppgifter med hjälp av reg. nummer utom ägaruppgifter,
vill du ha det får du svar via fax eller ringer ett betalnummer, så nån liten koll har dom kanske.
SMS får du namn och ort, men sedan är det ju enkelt för buset att slå upp den exakta adressen.

Så enkelt uttryckt går ingen säker med mindre bilen är leasad, med leasad bil unviker du
även att få hem brev om du överskrider tillåten hastighet vid en kamera!

Kör försiktigt...........

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Via nätet kan du ju hämta alla uppgifter med hjälp av reg. nummer utom ägaruppgifter, vill du ha det får du svar via fax eller ringer ett betalnummer, så nån liten koll har dom kanske.

Man behöver inte ens ringa eller faxa, i appen Fordonsfakta klickar man bara enligt bilden:

bild-742314.PNG

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Tjuven ser inte att vi alltid anlitar någon av våra vuxna barn som hus-, hund- och kattvakt.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

planerade inbrott går nog bara att skydda sig emot med ett bra larmsystem + , Hesa Frerikk på taket tex, vill dom in så går dom in ,tex när ni är till affären, 5-10 min är allt dom behöver för att riva igenom en villa, grannsamverkan är nog ett bra alternativet ,,

Toppen