• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skylt SAFE CAR

Ewasbarn

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5902
Medlemskap
2025
Hej
Jag har tidigare fått en broschyr från Husbilsklubben som heter "Att tänka på när du parkerar din husbil". I den finns en bild av en skylt SAFE CAR från polisen. Är det någon som vet hur jag kan få tag i denna skylt? Polisen är ju så stor som organisation så det är svårt att veta vart man ska vända sig.
Tack på förhand
EWASBARN Kerstin:confused:

F

F.d. 29758

Guest
Sv: Skylt SAFE CAR

Hej Du kan kolla med Din lokala polisstation, annars kan Duy höra av Dig till mig, jag tror jag har någon liggande !
Hälsningar
Janne

F

F.d. 52920

Guest

Hej
Jag har tidigare fått en broschyr från Husbilsklubben som heter "Att tänka på när du parkerar din husbil". I den finns en bild av en skylt SAFE CAR från polisen. Är det någon som vet hur jag kan få tag i denna skylt? Polisen är ju så stor som organisation så det är svårt att veta vart man ska vända sig.
Tack på förhand
EWASBARN Kerstin:confused:

Hej, annars kan du göra några själv om du har en färgskrivare o lite tjockare skrivpapper.

Bilagor

• SAFE CAR 1.PDF
    564,6 KB · Visningar: 398
  • SAFE CAR 2.PDF
    983 KB · Visningar: 233
  • SAFE CAR 3.PDF
    2,6 MB · Visningar: 252
F

F.d. 29841

Guest

Hej
Jag har en i HB men aldrig använt den.
Tror inte att den som vill sin in i HB tar hänsyn till skylten, iså fall är den dum i huvudet.
Det finns alltid något som passar en "knarkare".
/Vidhem

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Har använt mig av skylten i flera år. Så fort jag parkerar så spärrar jag skjutfönstren med specialgjorda skivor - vardera dekorerade med nämnda skylt.

Har man en gång varit utsatt för inbrott (faktiskt inne på en campingplats i Kroatien) så blir man misstänksam och gör de förändringar som går för att detta inte ska upprepas. Om det sedan hjälper vet man ju inte, men vi har i alla fall sluppit en upprepning av det skedda.

Staffan

1

1922mp

Guest

Hej.
Tack för du la ut filerna så jag kunde hämta dem. Mats medlem 9181:)

F

F.d. 53012

Guest

Hej.
Tack för du la ut filerna så jag kunde hämta dem. Mats medlem 9181:)

Dom äkta skyltarna har en reflex runt skylten så den syns när inbrottstjuven kommer om natten lysande med klasiska ficklampan och kofoten. (Kan förstås komma om dagen)

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Har en bild på min Rotwiler och sen står det : tar mig ca 2 sec till dörren hur snabb är du?

sen att vovven e snäll och vill bara hälsa .. men det vet ju inte "boven "

Ewasbarn

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5902
Medlemskap
2025

Tack för pdf filerna de kan säkert bli bra. Jag var till polisen på Södermalm Stockholm idag men de har aldrig sett skylten så där blev det inget napp.
EWASBARN Kerstin

F

F.d. 52920

Guest

Tack för pdf filerna de kan säkert bli bra. Jag var till polisen på Södermalm Stockholm idag men de har aldrig sett skylten så där blev det inget napp.
EWASBARN Kerstin

Skriv ut dom på A4 fotopapper så blir dom blanka o fina.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Jag beställde mina via e-post till: per-arne.nilsson@polisen.se

Tackar tackar för detta tips, han har skickat skyltar till mig och fick denna förklaring till varför det kanske är svårt att få tag på dessa numera.

BÄSTE PER!
De är på väg till dig.

På grund av att dessa skyltar är märkta med Vägverkets logotyp får de inte distribueras längre. Vägverket har sammanslagits med andra myndigheter och heter numera Trafikverket. Skyltarna går ju trots allt att använda varför jag översänder några till dig.

Ha det gott!

Hälsningar,

Per-Arne Nilsson
kriminalkommissarie
Polismyndigheten Västra Götaland

Toppen