• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skyddsöverdrag till soffor i bodelen

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Har nu köpt en ny Adria Coral Plus SLT och tänkte vara lite försiktiga med inredningen. Vi har 2 labbar och en cocker som älskar att åka husbil. Tyvärr följer vissa problem med våra vänner och jag letar nu efter skyddsklädsel för bodelens soffor där bältena finns.
Jag har kollat in några baksätesskydd från Jula och de får väl duga om ingen annan har nåt bättre förslag.
 

monjok

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Säffle
HBK-Nr
25141
Medlemskap
2024
Själv köpte vi filtar på Ikea då vi är rädda om dynorna både fram å bak , bara att vika runt , till sätena fram fick vi dock sy om dom lite , plus i kanten är att dom ä billiga å sköna att sitta på
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Vi använder badlakan på kyrkbänken, lätt att tvätta.
Framstolarna har vi ullskydd och lägger badlakan ifall hon lägger sig där.
Tar in på camping om vi behöver tvätta rent.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Jag tog ett påslakan m trevligt mönster. Bättre än filt som det lättare fastnar hundhår i o enkelt att tvätta.
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Själv köpte vi filtar på Ikea då vi är rädda om dynorna både fram å bak , bara att vika runt , till sätena fram fick vi dock sy om dom lite , plus i kanten är att dom ä billiga å sköna att sitta på
Vika runt brukar ju inte funka bra. Kanske att sy på en påse upptill som träs över nackstöden?
Kanske Julas Baksätesskydd är enklast och billigast? Jag har inget krav på utseendet..
 
Toppen