• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skumt vatten!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!

Har idag tagit ut bilen ifrån idet...:wink:för att nyttjas som gästuga under en vecka.
(Hoppas nu att värmen klarar sig i bilen, för det är besök ifrån det soliga Spanien minsann.:cool:)

Min fråga........
Jag upplever att när jag spolar vatten i badrummet så skummar det väldigt mycket.

Men inte i köket.

Någon som vet vad detta beror på?

Trevlig söndag!

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Skumt vatten!

Så är det i våran bil också, både i kök och toa. Borde inte vara skräp när bilen är helt ny, det är väldigt bra tryck.

För det är väl inte champagne ;)

F

F.d. 12156

Guest

Kan det inte vara så att pumpen sitter "nära" så att det är större tryck där , så att det får det att skumma :confused: eller om tanken inte är full med vatten så att pumpen suger i sig lite luft i kombination med korta slangar kanske ............:confused:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jag misstänker att det kan bero på två olika typer av blandare.
Det är vanligt att en del blandare är försedda med en liten anordning som blandar in luft när man spolar. På så sätt minskas vattenförbrukningen.
Kolla om det inte sitter en liten anordning precis i öppningen av tvättställsblandaren.
V-backen ;)

Toppen