• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skumt eller ok på mobile.de

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Någon som vet hur de fungerar ute i värden. Jag har min bil på en finsk sida till salu men idag upptäckte jag att den finns på mobile.de. Är det någon firma som letar upp intressanta objekt och bjuder ut dem och tar kontakt med säljaren i ett senare skede eller är det skojare i farten? Bilen finns på sidan Motorhome Ad: Detailed Item Page

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skumt eller ok på mobile.de

Tydligen samarbete över gränserna. Stämmer priset?

J

Jarn

Guest

Tja, inte hade jag lagt någon handpeng till den firman ....

De scannar tydligen av hela internätet på annonser och samlar dem på denna sidan som man kan få på alla möjliga språk.

Blir lustigt när fordon på tyska överätts till fartyg på svenska :)

Intressant att veta hur de tjänar sina pengar, om de kontaktar säljaren och prutar eller hur det kan vara tänkt.

MOTORHOMES WORLD :: Das Portal

Senast redigerad av en moderator:

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej

Skulle vara intresant om det är någon på forumet som känner till denna firma??
Jag sitter själv och kollar priser och annonser på Mobile och kommer det in en annons från en privat säljare så efter någon vecka så har även detta företag annonsen med samma bil och pris?????

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Tidigare har jag haft detta pris men idag ändrade jag till 9000.
Ja de e väl att vänta och se...

Fråga den som du lagt ut bilen hos, om dom har samarbete med Camper World Teleservice GmbH eller ring till fiman i Tyskland. Dom pratar förmodligen även engelska.

Mvh
larsemil

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej, att sälja uppgifter är ju ingen ny företeelse, internetinfo eller nåt annat (Redan för läänge sen handlades det med nyfödda barns personnummer så när mamman kom hem låg det reklam till den nytillkomna), stöld kan säkert förekomma men det troliga är att 2 parter kommit överens om att byta information med varandra. Det tråkiga med internet är man ingen kontroll har över huvud taget. Så min rekommendation är att om man sig i leken ger (=internet) får man gilla läget så även med detta inlägg.

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025

Hej, att sälja uppgifter är ju ingen ny företeelse, internetinfo eller nåt annat (Redan för läänge sen handlades det med nyfödda barns personnummer så när mamman kom hem låg det reklam till den nytillkomna), stöld kan säkert förekomma men det troliga är att 2 parter kommit överens om att byta information med varandra. Det tråkiga med internet är man ingen kontroll har över huvud taget. Så min rekommendation är att om man sig i leken ger (=internet) får man gilla läget så även med detta inlägg.
Ja de gäller som du säger att gilla läget. Men det gäller att veta hur de fungerar och vad det är för risker och otrevligehter man kan hamna ut för. Jag håller för tillfället på att leta efter en husbil på mobile.de och då kommer tanken upp hur är de med de andra bilarna på nätet. Jag skulle aldrig komma på tanken att ha kontanter med vid köp. Kunskap är bra att ha i samband med affären framöver.

Senast ändrad:
F

F.d. 5361

Guest

Försikt !

Camper World - Teleservice GmbH
Werbetalstraße 5b
34497 Strothe

Bara en adress i Korbach ortsdel Strohte

Det är en känt husbilförmedlare in Tyskland
med många missnöjd kunder

Ber om adress från husbilsägare :wink:

Finns den sko..... under flera namn

Schüttler Rolf Autohaus u. Autovermietung och

Reisemobil-Van und Allrad-Center Korbach GmbH

Rät adress är.
Rolf Schüttler
Am Hauptbahnhof 13
D 34497 Korbach

Många konkurs över flera år och har inte en husbil

Lokal från Schüttler är tom

Jag bodde sist i Korbach och varit där i november 2009

Finns fortforande sin 10 år gammal Hemsida

Schüttler söka efter husbil och fylla med sin husbilsida

Hälsningar

Norbert

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10115

Guest

Någon som vet hur de fungerar ute i värden. Jag har min bil på en finsk sida till salu men idag upptäckte jag att den finns på mobile.de. Är det någon firma som letar upp intressanta objekt och bjuder ut dem och tar kontakt med säljaren i ett senare skede eller är det skojare i farten? Bilen finns på sidan Motorhome Ad: Detailed Item Page
Känner du till att din bil även är ute på blocket?

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025

Känner du till att din bil även är ute på blocket?
Jo dit ha jag satt den själv. Vart lite högt pris... men misstänker att det kostar lite att få den inreggad i Sverige.
Bra att ni har koll på vad som händer.

F

F.d. 25203

Guest

Hej. Har lite tittat på deras sida och det enda som ett företag som detta kan förtjäna nåt på är ju reklam eller så säljer de kontakt uppgifter till reklambolag och spammare.
Alla som är intresserade av bilen så måste fylla i sina Kontaktuppgifter när de ska kontakta säljaren som de troligen säljer sen.

Men kan också va Nettiauto/Blocket som sålt uppgifterna till Camper World - Teleservice GmbH som sen använder dessa uppgifter till spam men har sin annons som täckmantel. För attt lossas va ett legitimt bolag.

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Tänkte att jag skulle lyfta den här tråden och delge mina erfarenheter av Camper World-Teleservice GMBH.

Företaget annonserar husbilar/husvagnar på mobile.de under namnet Motorhomes World.ORG. Företaget hade idag 10/6 ca 400 fordon till salu.Merparten av dessa fordon är förmedlingsuppdrag och ägs av privatpersoner.

Jag hittade en bil som jag var intresserad av som annonserades på mobile.de. Jag såg bilen under en längre tid men på grund av vad jag läst i denna tråd så var jag tveksam till att ha kontakt med företaget. Jag googlade på företagsnamnet och fick någon eller några träffar på tyska husbilsforum. Där fanns det någon som hade känt sig lurad av företaget.

Efter någon månad så kontaktade jag Camper World via en intresseanmälan på bilen. Någon dag efter detta så ringde en person från företaget upp mig. Vi diskuterade fordonet som jag var intresserad av. Personen som ringde mig hette Ralf Rummel och vad jag förstod så var han ägare av företaget.

Jag nämde för honom vad som skrivits på svenskt husbilsforum och vad jag läst på motsvarande tyska forum. Vi hade en lång diskussion om detta och han försökte förklara för mig hur han såg på saken. Man kan väl säga att slutklämmen beträffande detta var att om man säljer/förmedlar 300 fordon per år så är det nästan oundvikligt att någon kund känner sig missnöjd.

När det gällde mitt fordon så fanns det ett kontrakt upprättat mellan säljaren och Camper World om ett förmedlingsuppdrag. Jag var intresserad av bilen och han tyckte att jag skulle komma och se den. Bilen fanns hos säljaren som bodde ca 100 km från företaget.

Jag fick uppgifter om säljaren och kunde ringa honom och diskutera fordonet. Jag bestämde med säljaren att jag skulle komma ner och titta på bilen och var den enligt beskrivningen så skulle jag köpa den.

Bilen var i nyskick och det blev affär. Jag betalade direkt till säljaren och han fick i sin tur betala Camper Worlds förmedlingsavgift.

Camper World hade faxat ett kontrakt till säljaren. Hade alltså ingen fysisk kontakt med Camper World eller Ralf Rummel.

Man kan ju förstå att personalen på Camper World inte kan vara fysiskt närvarande vid varje affär då de har bilar över hela Tyskland.

Min uppfattning om Camper World är alltså bara positivt. Ralf Rummel har vid alla kontakter agerat proffsigt och jag fick förtroende för honom.

Kenneth

Senast ändrad:
Toppen