Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag tolkar det snarare som att man har stor lokalkännedom över hur kommunen agerar i frågan, vill man slippa att bli bortkörd av bevakningsbolag eller få böter i onödan ska man inte tillbringa natten på just denna plats.
Frågan är var gränsen går mellan camping och parkering! Vad jag förstår så får ingenting finnas utanför husbilen. Ett "löst" fotsteg eller ett par skor under bilen gör det omedelbart till camping! Kanske hade denne husbilsägare något "löst" utanför bilen.
Jappe
Hej,
Övernattade i natt på Skummeslövs strand. Kl. 23 dök det upp en polisbil, som påpekade
att camping var förbjuden på stranden.
Svarade då att bilen var parkerad för natten, PB klass 2, och att det ej handlade om camping. Skylten ner till hundbadet påtalar "Camping förbjuden" och inget annat.
Informerade polisen om att vi tänkte övernatta i bilen och att vi tänkte fara vidare nästa morgon, p.g.a. att vi druckit lite öl tidigare under kvällen.
Fick till svar att åklagar myndigheten skulle ta ställning till hur stora böterna skulle bli, fick
visa körkort, reg.numret antecknades, blev tillfrågad hur stor månadsinkomst jag och min fru har etc. , för att kunna fastställa bötesbeloppet. Med andra ord lite obehagligt.
Vi var fem husbilar totalt på stranden, som alla fick påhälsning.
Har någon varit med om detta tidigare ? I så fall vad hände senare ?
Kan man bli bötfälld eller är det skrämskott ?
Börjar bli näst intill omöjligt att hitta en ställplats, utan att med stor sannolikhet bli bortschasad som en simpel brottsling.
Vi är ca 60.000 husbilsägare i Sverige. Var ska vi ta vägen med våra bilar framöver om
vi vill fricampa ?
aiia som våldgästar naturen utan tillstånd skall anmälas
Olle50, låter lite skumt, beteendet av dessa polismän lukter lite mygel, vem skulle skicka en polisbil på dylikt uppdrag?
Nu kan inte jag lokaliteterna, men man kan ju fråga sig om inte dessa uniformsbärare beter sig lite som lokalsheriffer med kompiser/goda vänner som är campingägare, fria måltider eller fika sommertid, och man kan fördriva tiden med att "glida" runt bland sommargästerna och samtidigt få massor med glada tillrop!
Min högst personliga teori men en lika god som någon annan.
Ser sällan spoken mitt på ljusan dan, men här ser jag en hel "Horror Movie"
Håller tummarna och att någon med rätta kunskaperna i HBK kan ställe upp med erforderliga råd, håll oss gärna informerade genom att starta en separat tråd när rättsligt efterspel startar!
Lycka till!
FinnV