• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skummeslövsstrand

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Jaha, då har en epok gott i graven.
Ni som brukar besöka Skummeslövsstrand och köra ner på stranden kan glömma det i fortsättningen.
Arbetet med att sätta avspärrningar har påbörjats efter beslut från länsstyrelsen.
Det är en liten grupp med egenintresse som har drivit frågan i många år och till sist så har de fått sin vilja igenom trots att kommunen hela tiden velat hålla stranden öppen för fordonstrafik.
Det finns nämligen inte en chans att skapa de parkeringsplatser som krävs för alla badgäster. Denna fråga är fortfarande olöst. De boende där kommer att få en icke angenäm upplevelse i sommar skulle jag tro.
Och stranden kommer förmodligen inte bli sig lik, folk kommer inte att kånka med sig skiten hem. Förut tog man med sig det i bilen.
Ingen skall inbilla mig att man gjort detta för miljön.
Vi får se hur lång tid det tar innan första nya bygglovet i anslutning till stranden beviljas, skulle inte bli förvånad om det beviljas en av de mest ivriga för att förbjuda biltrafiken på stranden.
Det skall tilläggas att man gjorde ett försök med hund och bilfri sträcka. De gånger jag besökte stranden fanns det inte en kotte på hela sträckan.
Önskar alla näringsidkare i kommunen lycka till, det kommer nog att behövas.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Jaha, då har en epok gott i graven.
Ni som brukar besöka Skummeslövsstrand och köra ner på stranden kan glömma det i fortsättningen.
Arbetet med att sätta avspärrningar har påbörjats efter beslut från länsstyrelsen.
Det är en liten grupp med egenintresse som har drivit frågan i många år och till sist så har de fått sin vilja igenom trots att kommunen hela tiden velat hålla stranden öppen för fordonstrafik.
Det finns nämligen inte en chans att skapa de parkeringsplatser som krävs för alla badgäster. Denna fråga är fortfarande olöst. De boende där kommer att få en icke angenäm upplevelse i sommar skulle jag tro.
Och stranden kommer förmodligen inte bli sig lik, folk kommer inte att kånka med sig skiten hem. Förut tog man med sig det i bilen.
Ingen skall inbilla mig att man gjort detta för miljön.
Vi får se hur lång tid det tar innan första nya bygglovet i anslutning till stranden beviljas, skulle inte bli förvånad om det beviljas en av de mest ivriga för att förbjuda biltrafiken på stranden.
Det skall tilläggas att man gjorde ett försök med hund och bilfri sträcka. De gånger jag besökte stranden fanns det inte en kotte på hela sträckan.
Önskar alla näringsidkare i kommunen lycka till, det kommer nog att behövas.

Tingsrätten: Stranden ska betraktas som bilväg​

20 mars 2020 18:42
Knepigt att tingsrätten blir så lätt överkörd……..

Men får väl tacka för dom 49 år med husbil som vi har kunnat använda oss av stranden.
Får väl leta andra platser där vi förhoppningsvis är fortsatt välkomna, och luta oss mot att det trots allt var ” bättre förr”.

Hejs
Claes 105
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
353
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Om stranden alltid varit att bilar får köra ner dit
Tråkigt att några bittra stugägare i detta fall fått sin vilja igenom, dom vill göra stranden till sin egen
eller tjäna pengar på parkeringsavgift
Jaha, då har en epok gott i graven.
Ni som brukar besöka Skummeslövsstrand och köra ner på stranden kan glömma det i fortsättningen.
Arbetet med att sätta avspärrningar har påbörjats efter beslut från länsstyrelsen.
Det är en liten grupp med egenintresse som har drivit frågan i många år och till sist så har de fått sin vilja igenom trots att kommunen hela tiden velat hålla stranden öppen för fordonstrafik.
Det finns nämligen inte en chans att skapa de parkeringsplatser som krävs för alla badgäster. Denna fråga är fortfarande olöst.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
980
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
"Vår" strand (bor här) har kapats av stugägare som inte ens bor här året om, bedrövligt. Skall bli intressant och följa nu i sommar när tillfartsvägar och området blir igenkorkat av bilar....eller så kommer ingen alls längre och det totala lugnet lägrar sig över all verksamhet.
 

Morgontrött

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2024
"Det är en liten grupp med egenintresse som har drivit frågan i många år och till sist så har de fått sin vilja igenom trots att kommunen hela tiden velat hålla stranden öppen för fordonstrafik.
Det finns nämligen inte en chans att skapa de parkeringsplatser som krävs för alla badgäster. Denna fråga är fortfarande olöst. De boende där kommer att få en icke angenäm upplevelse i sommar skulle jag tro."
Kommunen får väl sluta gulla med "badjävlarna" och använda dom verktyg man har till hands. Det kan vara noggranna inspektioner, höjda avgifter m.m
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Utan sandiga stränder, så behövs ju inte fyrhjulsdrivna husbilar med monsterdäck:oops:
 
Toppen