• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skruvhål

F

F.d. 4754

Guest
Hej.

Är jag ensam eller finns det fler som våndas av att sätta upp krokar, klockor, hyllor eller vad det nu kan vara? Jag hatat skruvhål och vill gärna ha en reservplan om ex,vis kroken inte blir bra placerad som jag tänkt från början så jag kan dölja mitt misstag.

Kardborreband kan vara bra, men tyvärr släppte faneret på ett ställe där den tidigare ägaren fäst upp en fjärrkontroll och jag skulle ta bort kardborrebandet.

Jag kan också konstatera att vissa träväggar verkar vara mer eller mindre ihåliga medan andra är massiva och rejäla att skruva i...

Hur tänker Ni när något ska monteras i husbilen?

En undrande Knausen
 

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Sv: Skruvhål

Hej
När jag hade husvagn använde jag Mollypluggen vid uppsättning av tyngre saker
som inte går att hänga upp med fästkuddar eller kardborreband.
Men det behövs lite eftertanke först innan man sätter borren i väggen.
Den minsta Mollypluggen fungerar bra eftersom väggplyfan är ganska tunn ca 4mm.
 

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: Skruvhål

Dölj ev. felborrade hål med såna sk. plastpluttar som husbilstillverkarna döljer skruv skallar med i inredningen. Finns att köpa hos större byggvaruhus i olika dim. och färger kan även limmas fast. Blir helt perfekt, endast du vet om det döljer sig ett felborrat hål eller en skruv skalle bakom plutten.
 
Toppen