California
HBK Medlem
Jag vet snart inte vilket. Det kan på ett sätt vara skrattretande, men när man står där och kliar sig i skallen ligger kanske gråten närmare till hands.
Jag syftar på eländet som heter lampbyte på integerad Hymer B544 -05.
Det slutar varje gång med blodvite, ilska och förtvivlan.
Jag har med liten digitalkamera, fotograferat innandömet för att sedan försöka lotsa lampan rätt. Jag vet alltså ungefär hur det ser ut.
Bytet brukar ta en timme, cirka. Senast blev det fel i alla fall. Det lyser men ljuset pekar dikt ut mot höger, rakt ner i diket. Ett evigt pillande blir det och jag är i det läget tacksam för att jag inte har stora bonnanävar med prinskorvsfingrar. Här krävs pianostuk på fingrarna!
I går läste jag i Promobil om de nya integrerade modellerna, bland annat 2011 års Hymer 544. Och si! Har inte ingenjörerna funnit en ny lösning på problemet.
I stället föra tt hålla på och böka med vridna arm- och handleder, irra i ett utrymme som man inte kan se in i, tvingas man nu demontera hela strålkastarinsatsen för att utföra ett vanligt lampbyte.
Skratta eller gråta?
Tja, eller byta bil.
I afton är det i alla fall dags igen för lampbyte.
Få se om jag kommer åt att lossa hela insatsen i stället.
I övrigt utmärkta Promobil har annars en vana att hissa Hymer till skyarna på ett sätt som gör att man nästan anar delägarskap. Nu skriver man blott helt kort om detta nederlag för Hymer och jag undrar hur det hade sett ut i spalterna om samma elände upptäckts på ett mindre namnkunnigt fabrikat av icke-tyskt ursprung...
Guten abend
PS
Har någon ett bra tips om hur lampbyte smidigt utförs mottages detta förstås med oändlig tacksamhet.
Bengt-Åke Linder..?
DS
Jag syftar på eländet som heter lampbyte på integerad Hymer B544 -05.
Det slutar varje gång med blodvite, ilska och förtvivlan.
Jag har med liten digitalkamera, fotograferat innandömet för att sedan försöka lotsa lampan rätt. Jag vet alltså ungefär hur det ser ut.
Bytet brukar ta en timme, cirka. Senast blev det fel i alla fall. Det lyser men ljuset pekar dikt ut mot höger, rakt ner i diket. Ett evigt pillande blir det och jag är i det läget tacksam för att jag inte har stora bonnanävar med prinskorvsfingrar. Här krävs pianostuk på fingrarna!
I går läste jag i Promobil om de nya integrerade modellerna, bland annat 2011 års Hymer 544. Och si! Har inte ingenjörerna funnit en ny lösning på problemet.
I stället föra tt hålla på och böka med vridna arm- och handleder, irra i ett utrymme som man inte kan se in i, tvingas man nu demontera hela strålkastarinsatsen för att utföra ett vanligt lampbyte.
Skratta eller gråta?
Tja, eller byta bil.
I afton är det i alla fall dags igen för lampbyte.
Få se om jag kommer åt att lossa hela insatsen i stället.
I övrigt utmärkta Promobil har annars en vana att hissa Hymer till skyarna på ett sätt som gör att man nästan anar delägarskap. Nu skriver man blott helt kort om detta nederlag för Hymer och jag undrar hur det hade sett ut i spalterna om samma elände upptäckts på ett mindre namnkunnigt fabrikat av icke-tyskt ursprung...
Guten abend
PS
Har någon ett bra tips om hur lampbyte smidigt utförs mottages detta förstås med oändlig tacksamhet.
Bengt-Åke Linder..?
DS