• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Skrammel under instrumenpanel

Thony61

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
27024
Medlemskap
2024
Ett mystiskt fel har uppstått på vår Burstner Fiat Ducato 2013. Ur vänster luftinsläpp eller under/inne i instrumentpanelen där luftinsläppet sitter hörs ett skramlande ljud och varje gång vi möter en bil så hörs ett högt ljud typ pschhhh…så rätt som det är när det skramlat ett tag tystnar det och kan vara tyst flera mil men sedan börjar det igen. Har testat alla lägen på värme/fläktreglaget utan resultat. Jag är tror att det är ett spjäll, troligen i plast, som lossnat och skramlar och ligger öppet så allt vägljud kommer in i hytten men det är bara en gissning. Någon som varit med om nåt liknande och kan berätta hur det fixas? Har nu monterat ur vänster luftinsläpp och det spjället som sitter där fungerar som det ska. Tacksam för tips hur jag går vidare
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
562
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Borde vara att slangen från luftinsläppet lossnat i andra änden i motorummet, kan ev sitta illa till om man inte hittar den kan man ju försöka att stoppa in en kabel eller något och se var den kommer ut.
 
Toppen