• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skräpigt efter husbilar vid Fotöbron!?

F

F.d. 346

Guest
En fågel kvittrade nyss i mitt öra att Öckerö Kommun börjat tröttna på nedskräpning vid Fotöbron. Risken finns att dom förbjuder husbilar på denna plats. Självklart tar ju alla HBK:are med sig sina sopor vid avfärd:) men det är alltid några som förstör för andra.

Hoppas Nu att detta inte skall behöva hända!

Lite roligare nyhet!
Björkö Hamn (privatägd) har fått godkänt av Plan & Byggnadsnämnden (eller vad det heter) att få iordningställa 5st husbilsplatser med nödvändig service nere i Norra Hamnen. Så fort pengarna finns sätter de igång!

Anders :):):):):):):)

Christer L

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
794
Medlemskap
2025
Sv: Skräpigt efter husbilar vid Fotöbron!?

Det låter tråkigt. Vi var där i helgen och då var det rent o snyggt både när vi kom och åkte. Kanske det berodde på att det fanns fler HBK:are där. Jag kan hålla med om att det flöt en o annan dynga i vattnet men det kommer inte från oss landkrabbor...
Ett underbart ställe.
Christer o Ingela

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025

Hej!
Kan det vara så att det är ortsbefolkningen själva som fixar med nedskräpningen för att slippa oss??!!
Bara en fundering!
mvh Stefan

F

F.d. 346

Guest

Det får vi inte hoppas. Jag menar, det vore inte kul om "dom" tycker illa om husbilar....

Min fru Jessica kör Fotöbron flera gånger om dagen varje vardag hela året runt. Hon kör för Posten. Jag tror jag skall sätta henne på lite spaning. Kanske hon kan "komma på" nån gammal "feskargubbe" med soppåsar i högsta hugg!! :wink:

Anders :):):):):):):)

Senast redigerad av en moderator:

solliden

FD HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
2608
Medlemskap
2021

VI VAR VID FOTÖBRON LÖRDAGKVÄLL TILL MÅNDAG MIDDAG .DÅ VAR DET RENT OCH SNYGGT ENDAST ETT TYSKT PAR SÅG VI HÄLSNINGAR FRÅN PER-OLOF OCH BRITT-MARIE 2608

Toppen