När vi är ute och reser med husbilen händer det att vi parkerar i närheten av stadskärnor. Inte så ofta men det händer. Då, när vi vandrar genom gator, gränder och torg, kanske vi passerar en skoaffär. Annikka brukar då scanna av sortimentet och med lite tur hittar hon någon Converse-sko till nedsatt pris och i rätt storlek för vår dotter där hemma i sitt Göteborg. Vi ringer då och beskriver fyndet och priset och ibland blir det en affär.
Väl hemkommen och när mörkret börjar falla där ute kommer dessa skofynd väl till pass. Jag kan då roa mig med att försöka ta någon bild av semesterresans skofynd innan de börjar slitas och nötas mot Göteborgs trottoarer.
På så sätt får hela familjen nytta av inköpet: Annikka kan med gott samvete spana in skoaffärer, jag får ett fotoobjekt och tösen något att ha på fötterna.
Resultatet kan te sig så här:
Även en utsliten sko kan platsa framför kameran...
...liksom de tomma kartongerna.
Väl hemkommen och när mörkret börjar falla där ute kommer dessa skofynd väl till pass. Jag kan då roa mig med att försöka ta någon bild av semesterresans skofynd innan de börjar slitas och nötas mot Göteborgs trottoarer.
På så sätt får hela familjen nytta av inköpet: Annikka kan med gott samvete spana in skoaffärer, jag får ett fotoobjekt och tösen något att ha på fötterna.
Resultatet kan te sig så här:
Även en utsliten sko kan platsa framför kameran...
...liksom de tomma kartongerna.