• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skojare igen!!!

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025
Sv: Skojare igen!!!

Hej Björn

Ringde upp numret på skoj och frågade ifall han säljer husbilar.
Svaret blev:
- Nej, jag köper husbilar.
Du menar att du bara köper husbilar men inte säljer dem ?
- Jag ser att du ringer från ett dolt nummer, jag gillar inte detta, ring upp från en vanlig telefon så snackar vi.
Förklarade då att jag sitter på jobbet och ringer via en växel därför ser du inte numret, har du problem med detta
- Ring upp från en vanlig telefon så snackar vi.
Ringde upp honom igen med ett synligt nummer.
Hej, det är Torbjörn igen, ser du numret nu ?
- Ja.
Jag vill köpa en husbil, kan du ordna detta ?
- Inga problem.
Har du några referenser och vad heter du ?
- Är detta ett förhör, vad håller du på med ?
Nej, jag vill bara kolla ifall du är seriös och har erfarenhet.
- Jag gillar inte ditt snack, du låter konstig.
Sen la han på.

Måste påstå att han var en väldigt lätt-avslöjad bedragare.
( Tråkigt att våra invandrare har sån tid och ork med lurendrejerier.)

[FONT=&quot] T[/FONT]

F

F.d. 17999

Guest

Detta mobilnummer 0739-54 52 38 ska man som köpare av en äldre husbil akta sig för.Jag har fler nummer till denna bedragare om så önskas.
/Lasse/

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12571

Guest

Det här mobilnummret, se upp!!!
073-7317960

Han kanske använder andra nummer oxå men bryter ngt på svenska.

Lurendrejare,

mvh/Björn
Tackar mycket för denna infon då det kan ha sparat mig tid och bekymmer, han har nämligen svarat på en bilannons som jag har ute på blocket. Gött att oseriösa hängs ut.

F

F.d. 11159

Guest

Tack god gud för internet.
Denne mannen ringde upp mig idag för att köpa min JEEP Grand Cherokee, som han skulle köpa in för en kundsräkning.
Jag bad han om uppgifter om honom, men han sa att vi skulle ta allt det när vi träffades.

Så jag sökte på hans nr på eniro.se och fick upp en länk till er hemsida med rubriken SKOJARE...

Så tack alla ni som lagt ut posts på denna sidan så jag inte förlorade min bil och penagar till en skojare.

//Daniel Hersen

F

F.d. 11159

Guest

Detta mobilnummer 0739-54 52 38 ska man som köpare av en äldre husbil akta sig för.Jag har fler nummer till denna bedragare om så önskas.
/Lasse/

Lägg ut alla nr du har på denna skojaren, jag hade turen att hitta er hemsida via Eniro.se sökte på hans nr på "supersök". Det gav utslag, men fick inga träffar på google.se m.fl söktjänster.

"Lars" (som han kallar sig) bror ringde faktiskt upp mig efter att jag sänt "Lars" ett sms där jag hänvisade till denna bloggen och sa att affären blir av mot kontant betalning. "Lars" bror erbjöd mig säkerhet i två båtar som var värda 1,3miljoner.

Tror jag skall köra dit med bilen på måndag som de ville i sällskap av två vänner från polisens bedrägeriavdelning. :)

//Daniel Hersen

F

F.d. 55359

Guest

En som kallar sig Lasse skickade detta mail till oss. Känns som samma person som ni andra råkat ut før.

HEJ GOTT NYTT ÅR VI HAR FÖRMELING AV HUSBILAR+HUSVAGNAR VI SAMMARBETAR MED VASA FINNANS DÅ ÄR DET LÄTTARE ATT SÄLJA ERAN HUSBIL,VI KAN TA IMOT DEN MED FULLA GARANTIER VI TAR UT VÅRAN DEL AV KUNDEN RING OM NI HAR INTRESSE AV DETTA MWH,VI HAR KUNDER I HELA NORDEN SOM VILL KÖPA
Avsändarens telefonnummer är: 07389259315
Mailen är: INPORT.AB@HOTMAIL.COM

F

F.d. 7222

Guest

Skojarna avslöjar sig oftast på att de inte kan stava rätt.
I synnerhet de som inte har svenska som modersmål. Detta har ju förekommit även i samband med s.k. Nigeria-brev och liknande blufförsök. Bra att vi tillsammans kan hålla efter dessa oseriösa typer.

F

F.d. 29925

Guest

Tyvärr så är vi nog alltför angelägna om att göra en "bra affär". En svåger skulle köpa en kamera "billig" på blocket för nästan halva priset, pengarna insatta på säljarens konto men ingen kamera. Så nu har det blivit polisanmälan, men troligen är pengarna "lärpengar".
Här i Karlstad får polisen in över 20 bedrägerianmälningar i veckan.
En kvinna kunde lura godtrogna köpare under tre mänaders tid och "tjänade" över 20.000:-/månad.

Så det är köparna, dvs vi, som måste skärpa till sig.

Toppen