• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

skogens guld

T

Teddi

Guest
hallå alla,,,så dåligt väder vi har haft o har på västkusten,,kanske mycke innesittande,,ja har ett förslag till alla dom som tycker om svamp,,
aldrig nånsin har de funnits så mycke kantisar som i år,,ock då e knappt säsongen igång,,vi har plockat 14 liter i juli alla redan..

så i brist på badväder så njut av detta till sommaren kommer tillbaks,,

i stort sett finns bara #gulingar# så här i början ,,men de kommer ju fram snart ännu godare svamp än kantisar,,

så ut i skogen o njut,,

man kan faktiskt plocka kantareller i badbyxor,,så slår man två fluger i en smäll:D

ha de gott,,,

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: skogens guld

bra inlägg , vi plockade 4 lit idag i huddiksvall ,smörstekt kantarell på knäcke bröd MMMMMMMPS såg ett pris i norra sverige 250 kr/kg ( 250kr)

F

F.d. 5322

Guest

Personligen ser jag inte en enda kantarell om man så pekar på den! Vet inte om jag har något inbyggt filter i ögonen som filtrerar bort den? :D
Vi brukar dock ha en del på tomten så promenaden blir inte så lång. ;)

T

Teddi

Guest

Personligen ser jag inte en enda kantarell om man så pekar på den! Vet inte om jag har något inbyggt filter i ögonen som filtrerar bort den? :D
Vi brukar dock ha en del på tomten så promenaden blir inte så lång. ;)

gomorra lasse,,nåra tips på vägen,,en svampbok är en färskvara,,förutsättningarna kan ändras i skog o mark,,men den skall bara läsas,, inte stekas:) undvik alla vita svampar,,endast hos konsum eller domus,, champinjoner,,
dom e besläktade med livsfarliga svampar,,varav en med vacker hatt,,
å andra sidan e denna hatt väldigt snygg med dessa röda prickar,,
men kepsen har en baksida också ,,kan medfölja en engångsfrack,

se men inte plocka e de som gäller,,

bara gulingar lasse så går de bra:D teddi,,

Toppen