• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skoförvaring.

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring.

Jag tycker att lailaouno hade en snygg lösning, kan var fördel att inte ha luckor jämt för dom har en tendens att vara i vägen från något håll...

Jag har också retat mej på vitrinskåp istället för sko och klädförvaring. Nu finns ju några märken som prioriterar skor och kläder istället för vitrinskåp etc, så man kan ju hoppas att dom lyckas med att få andra att ta efter de goda idéerna.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Skoförvaring.

I vår gamla bil finns det skofack i garderoben, är det
bortaget på nyare bilar ?
Tommy R
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Skoförvaring.

Ett välbyggt och uppvärmt skofack intill ingången är riktigt bra, men ännu viktigare tycker jag det är med ett vattentätt, dränerat och uppvärmt insteg.
På grund av brister i detta avseende har ett par av mina tidigare bilar drabbats av fuktskador i golvet vid dörren , det kommer alltid med snö och is när man går in i bilen på vintern.

aake
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Skoförvaring.

I vår gamla bil finns det skofack i garderoben, är det
bortaget på nyare bilar ?
Tommy R

Garderob!!!! Secken lyx. Nä, innanför dörra ska de va ett flaschitt vitrinskåp, (i vår bil benämt "Blå skåpet") fyllt med 9 st stora grogglas i tjockt glas. Te inga jordens nötta.
Detta har vi länge blängt på, men eftersom TV'n är placerad under detta så blir det inte någon bra klädhängning där ändå. Tacksam för tips.

uno
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Skoförvaring.

Snö som man drar in är ett elände. Man kan ju inte gärna sparka av sig mot bilsidan heller.
Men att göra ett praktiskt insteg skulle innebära att det blev mindre glamoröst och då missar man mycket av vad det går ut på - att imponera på omgivningen när man tittar in.

Så när vi tittar på bilarna i saluhallen och kliver in med lågskor kollar vi bara på flärd istället för att fundera på var blöta regnkläder och kängor skall placeras. Därför har vi dom husbilarna vi förtjänar.

Sen är kraven olika för olika klimat, och vi människor är trots allt ganska lättmanipulerade.

/M


Mitt skofack är gjort i truckplåt och ganska stort. Skall testa att stoppa in en kupevärmare så får jag se hur det funkar.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Skoförvaring.

Såhär ble de me en hylla. Lite småtrixit, men kanske bättre än om allt ligger på hög. Framtiden får utvisa vad som blir mest praktiskt.
Lite lasyr på detta så får det anses klart.
 

Bilagor

  • 2014-01-01 14.32.09.jpg
    2014-01-01 14.32.09.jpg
    1,5 MB · Visningar: 26

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Skoförvaring.

Ett välbyggt och uppvärmt skofack intill ingången är riktigt bra, men ännu viktigare tycker jag det är med ett vattentätt, dränerat och uppvärmt insteg.
På grund av brister i detta avseende har ett par av mina tidigare bilar drabbats av fuktskador i golvet vid dörren , det kommer alltid med snö och is när man går in i bilen på vintern.

aake

Vår trappa är av plast och infälld i golvet innanför dörren, ganska optimalt på vintern! Isolerat den har jag gjort själv! :)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Skoförvaring.

Inget märkligt, det är väl så på många bilar, en helgjuten trappa av plast som jag har isolerat på utsidan, (under bilen) både mot kyla och ljud. Den här typen av trappa tycker jag är att föredra om man kör året runt, inga rörliga eller elektriska delar som kan rosta och ärga. Plast med gummimatta invändigt, så vatten och snö är inget problem. :)
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Skoförvaring.

Killen jag köpte min husbil av har börjat på sitt nya objekt. Det första han fixade var skoförvaringen. Man kan fråga sig varför husbilstillverkarna inte har sånt från början. Det är ju bara att ordna plats nedanför trappsteget..

/M
 

Bilagor

  • husbil trappsteg.jpg
    husbil trappsteg.jpg
    536,5 KB · Visningar: 16
Inlägg
137
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring.

Vi har ett bra skoskåp i vår Dethleffs med plats för två par skor var =4 par.
Ett sådant som finns att köpa när man bor i compactliving i lägenhet, fast vårat är fast monterat från fabrik, helt suveränt
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Skoförvaring.

Kan du visa några bilder på skoförvaringen? Hoppas att få några bra tips.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif


Frågan är ställd till A-C/Sven
 
Senast redigerad av en moderator:

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Skoförvaring.

Så här bra har tillverkaren LMC ordnat i min husbil, allt nåbart när man står på marken utanför dörröppningen.

Lucka under sätet precis innanför dörren. Där får plats 3-4 par skor. Ett mellanplan har jag satt dit själv som nås gm lucka under dynan, m plats för 2-3 par.

Dessutom en låda rakt fram med plastbotten. Den behöver inte jag till skor så där huserar alla hundprylar.

Skoförvaring
 
Toppen