Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja, det är klart dom kan. Men det var väl inte det saken gällde? Jag irriterar mig på sättet man behandlar sina gäster.
Dom kan säkert bete sig hur som helst, det är deras stugor, deras mark, deras liftar osv.
Men i deras bokningsbekräftelse står inget om detta förbud. Plats hade säkert funnits om de hade haft viljan. Men dom tjänar så enormt mycket på att O-ringen kommer till byn, så dom skiter förmodligen i såna som mig. Acceptera eller dra vidare...det finns andra som vill ha stugan.
Precis. Just det. Varför ska dom krångla till det så. Hade varit jättebra att stå där om det inte hade varit förbjudet...
Och den parkeringen dom erbjuder, kanon, men nu är det O-ringen...och då lär det vara knökfullt. Men varför krångla till det? De få gäster (kanske till och med bara är en - jag) som kommer med husbil hade de enkelt kunna slå upp en skylt med en reserverad plats för, just där borta på Söderåstorget...
Som sagt, varför krångla till det, Skitstar???? Eller Skistar kanske det skulle vara...
Jag måste säga att jag är lite förvånad att du förväntar dej att det skall stå i bokningsbekräftelsen att man inte får parkera en niometers husbil vid stugan?
Det är väl inte så vanligt att kunderna kommer i en sådan?
"Men i deras bokningsbekräftelse står inget om detta förbud. Plats hade säkert funnits om de hade haft viljan"
Jag tycker det är botten rent ut sagt, att ni inte kan reservera en parkeringsplats till era gäster som hyr stuga. Jag förstår om det inte finns plats nära stugan som vi hyrt av er. Jag accepterar att jag får gå 1,5 km, det är ok med tanke på att husbilen är större än en vanlig personbil....
...Jag har full förståelse om jag inte kan parkera i anslutning till stugan, då det kanske är trångt. Men det finns ju ytor en liten bit bort, men där förbjuder de mig att parkera.
...
Jag måste säga att jag är lite förvånad att du förväntar dej att det skall stå i bokningsbekräftelsen att man inte får parkera en niometers husbil vid stugan?
Det är väl inte så vanligt att kunderna kommer i en sådan?
Nu Jappe halkar du väl iväg lite. Det är tacksamt och enkelt att sparka på lilla Sverige.
Så illa är det väl ändå inte här hemma.
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om en stugområdesägare i Österrike av samma storlek inte heller tillåter att man parkerar en husbil utanför dörren till stugan eller inte håller med separata parkeringsplatser för dem.
Och om dom nu ändå gör det så är det säkert för att dom inte har problem med folk som ”bara parkerar” och sen bor i bilen.