• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skidåkning

Brodda

FD HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
4119
Medlemskap
2023
Vi tänker under vår förestående Spanienresa besöka Sierra Nevada för ev skidåkning. Har någon varit där eller är någon där nu? Vi tar gärna emot tips och råd om övernattning och aktiviteter. Är det dyrt jämfört med andra skidorter?

gunnar20

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2025
Sv: Skidåkning

Ja vi har varit flera gånger med husbil i Sierra Nevada. För några år sedan hade vi bilen stående där över nyår samt ett par veckor till. (Har hus i Benalmadena).
Sierra Nevada - Estacion - La estación - Servicios - Aparcamientos

En bra parkering och buss går ner till byn varje timme, finns vatten och tömning på parkeringen.

Härligt och väl värt att prova på.

Bilagor

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    771,2 KB · Visningar: 6

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026

Har åkt där vid två tillfällen (dock utan HB) och har lite blandade känslor om kvaliten på skidåkningen... Men alla skidåkning är kul i någon form :)

Jag rekommenderar denna länk för mer information. Sierra Nevada - Freeride

Mvh // Fredrik

Brodda

FD HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
4119
Medlemskap
2023

Tack för tipset Jag känner ingen som har åkt skidor i Spanien så ert svar var värt mycket! Påsken 2010 provade jag, under 1 dag, att åka i Slovakien. Inte att rekommendera, konstsnö och flera plusgrader!
Kanske ses vi i backen? Helena:bock:

Adde09

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
3098
Medlemskap
2025

Hej.
Vi är för tredje året i Spanien och övervintrar. Varje år tar vi en tur till Sierra Nevada för att åka skidor, ett underbart skidområde som man måste besöka om man gillar skidåknig. i år blir det i nog i mitten av februari. Kolla vår hemsida www.resmedoss.com

Hälsningar Janne

gunnar20

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2025

Tjuren är levande och dom kommer ner och dricker lite vatten då och då. 5 - 6 stycken brukar dom vara!
Finns även en hel del bergsgetter som vandrar runt. Helt fantastiskt vackert!
Bara ett måste om man befinner sig i närheten. Skidåkningen är helt underbar dessutom.

Toppen