• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skeppsdockan camp/vandrarhem

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Vi stog på campingen Skeppsdockan för någon vecka sedan.
En mycket fin plats på promenadavstånd från Söderköping och i anslutning till Göta kanal.
Man har haft båtuppläggning vid campen tidigare.
Nu byggs antalet platser ut med ca 35 platser med el, då båtuppläggningen försvinner pga
miljöspill...båtdockan kommer att finnas kvar.

De tog 220kr med el och 170kr utan... kan ju egentligen inte klaga på det då vi stannade där...
Men jag tror att... har de legat på nivån max 140kr resp 100kr har fler bilar stått där.
Att campingar inte har förstått att förlänga säsongen på vår och höst är för oss en gåta.

Tog upp det med värden...men den poletten fastnade...
 

Bilagor

  • DSCN1787.JPG
    DSCN1787.JPG
    4,5 MB · Visningar: 8
  • DSCN1788.JPG
    DSCN1788.JPG
    4,6 MB · Visningar: 6

Kristina-Tommy

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Österåker
HBK-Nr
13179
Medlemskap
2022
Sv: Skeppsdockan camp/vandrarhem

Där har vi också stått några gånger. Mysigt ställe särskilt under hösäsong när kanalen är öppen. Lågsäsong har de säkert för få gäster varför de stänger! Synd!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Skeppsdockan camp/vandrarhem

Skeppsdockan har öppet under sk lågsäsong vilket vi tycker är högsäsong för husbilar.

De har öppet;
Lågsäsong 220 kr inkl el 180 utan el
29/4-16/6
12/8-3/11

Högsäsong 240 kr inkl el 200kr utan el
17/6-11/8

En ganska vanlig prisättning på campingar på mindre platser.
Har man haft ett annat tänk i prisättningen skull den här campen och många andra stadsnära campingar få en större beläggning av oss husbilsnomader.
Tror att man inte ser det affärsmässsiga möjligheter som lurar runt hörnet utan styrs av branchregelverk.
 
Toppen