• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skatteklass

larsgunnar

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
3671
Medlemskap
2025
Hej!
Funderar lite på ett några år gammalt husbilsobjekt.
Upptäckte efter att ha beställt uppgifter från Transportstyrelsen att bilen ifråga hade ca 3000kr högre skatt än andra bilar i motsvarande klass. Efter lite detektivarbete kom jag fram till att bilen förstagångsregistrerades efter 2010 och alltså drabbas av de nya skattereglerna som går efter koldioxidutsläpp.
Bilen i fråga är alltså införd som begagnad.
Är det med anledning av detta något man bör vara speciellt uppmärksam på?
Tack på förhand.

T

Teddi

Guest
Sv: Skatteklass

ja tror att du menar en importbil, hur gamla dom än är när dom kommer till sverige räknas första reg.datum efter 2011jan,då erhåller dom en skatt som e 3000kr, mer samtidigt som svenskreg, bil i samma årsklass är 3000 billigare,till råga på detta är ett partikelfilter inte värt 50öre,så dom bilar som importeras från 2011 har 3000,kr, mer i skatt,mycke siffror,

Toppen