Vi har tänkt att köpa en husbil från Tyskland som är registrerad första gången 2020. Det är en Dethleffs automatväxlad 140 hk med Fiatmotor. Finns det någon enkel formel som man kan se vad den årliga fordonsskatten är och kommer att bli efter 3 år?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Som Pålle skriver någon enkel uträkning finns inte,det blir en övrraskning när du registrerat den i Sverige,men någonstans mellan 25-30000kr
Skulle byta jobbebil tänkte jag och tittade på Fiat Ducato L2H2 med den nya 9 stegs automatlådan. Dom första tre åren är skatten 22051:- kronor och sedan cirka 5400:- kronor. Det blir inget bilbyte.
min kompis o jag hade likadna husbilar..det skilde 300 kr om året..Försök hitta en likadan bil i Sverige och kolla med Transportstyrelsens vad skatten är på den.
Det blir kanske inte exakt men någon hundring hit eller dit kanske är ok.
--------------------------------hej ! fick en offert på en ny husbil 2020 skatten på den skulle bli 27.000 kr de tre första åren ? tror det blir billigare med brunte ( nordsvensk ) och en kapellvagn !