Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
200:- gäller Skanörs gäst hamn längst ut. I priset ingår:
Ny fräsch dusch, ström, tömning av toa och sopor, färskvatten, eget område för husbilar avgränsat med betongklumpar. Grymt nära till Skanörs fina badstrand. Vår personliga bedömning är att priset är väl i balans med vad man får. REKOMMENDERAS
Gunilla och Kenth
I övriga delar av Skanör-Falsterbonäset gäller:
"Förändring av avgift för husbilsparkering
I somras upplevdes problem med husbilsparkering bland annat på hamnparkeringen i Skanör. Nämnden för gemensam medborgarservice önskar att taxan för husbilar och andra större ekipage höjs till 120 kr per dag.
Kommunfullmäktige beslutade attMin bedömning är att Vellinge kommun är generös, att reglerna har tillkommit pga trafiksituationen på somrarna. Om jag inte har fel så går pengarna till stor del till ungdomarna.
- höja avgiften för husbilar och större ekipage t.ex. personbilar med husvagn, på sommarparkeringarna till 120 kr per bil och dag,
- tiden för avgiftsbeläggningen föreslås oförändrat vara kl. 8-15 samt
- oförändrad avgiftsfri på den lilla parkeringen mitt på Hamnvägen i Skanör för att minimera risken för felparkering längs Hamnvägen och inne i Skanörs centrum."
Nytt för i år med moderniseringen för husbilarna, därav höjningen av priset. Källa: en styrelsemedlem i hamnföreningen.