• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skanör

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Skanör

200:- gäller Skanörs gäst hamn längst ut. I priset ingår:

Ny fräsch dusch, ström, tömning av toa och sopor, färskvatten, eget område för husbilar avgränsat med betongklumpar. Grymt nära till Skanörs fina badstrand. Vår personliga bedömning är att priset är väl i balans med vad man får. REKOMMENDERAS

Gunilla och Kenth

I övriga delar av Skanör-Falsterbonäset gäller:

"Förändring av avgift för husbilsparkering

I somras upplevdes problem med husbilsparkering bland annat på hamnparkeringen i Skanör. Nämnden för gemensam medborgarservice önskar att taxan för husbilar och andra större ekipage höjs till 120 kr per dag.
Kommunfullmäktige beslutade att
  • höja avgiften för husbilar och större ekipage t.ex. personbilar med husvagn, på sommarparkeringarna till 120 kr per bil och dag,
  • tiden för avgiftsbeläggningen föreslås oförändrat vara kl. 8-15 samt
  • oförändrad avgiftsfri på den lilla parkeringen mitt på Hamnvägen i Skanör för att minimera risken för felparkering längs Hamnvägen och inne i Skanörs centrum."
Min bedömning är att Vellinge kommun är generös, att reglerna har tillkommit pga trafiksituationen på somrarna. Om jag inte har fel så går pengarna till stor del till ungdomarna.

Senast ändrad:
D

Deleted member 11118

Guest

200:- gäller Skanörs gäst hamn längst ut. I priset ingår:

Ny fräsch dusch, ström, tömning av toa och sopor, färskvatten, eget område för husbilar avgränsat med betongklumpar. Grymt nära till Skanörs fina badstrand. Vår personliga bedömning är att priset är väl i balans med vad man får. REKOMMENDERAS

Gunilla och Kenth

I övriga delar av Skanör-Falsterbonäset gäller:

"Förändring av avgift för husbilsparkering

I somras upplevdes problem med husbilsparkering bland annat på hamnparkeringen i Skanör. Nämnden för gemensam medborgarservice önskar att taxan för husbilar och andra större ekipage höjs till 120 kr per dag.
Kommunfullmäktige beslutade att
  • höja avgiften för husbilar och större ekipage t.ex. personbilar med husvagn, på sommarparkeringarna till 120 kr per bil och dag,
  • tiden för avgiftsbeläggningen föreslås oförändrat vara kl. 8-15 samt
  • oförändrad avgiftsfri på den lilla parkeringen mitt på Hamnvägen i Skanör för att minimera risken för felparkering längs Hamnvägen och inne i Skanörs centrum."
Min bedömning är att Vellinge kommun är generös, att reglerna har tillkommit pga trafiksituationen på somrarna. Om jag inte har fel så går pengarna till stor del till ungdomarna.

Menar du mitt emot Skanörs Fiskrökeri, 2011 var där ingen el.

D

Deleted member 11118

Guest

Barnbarn finns i närheten så vi åker dit ibland, då vet jag vad det kostar och vad som finns. Betalar gärna när jag är där. Tack Kenth för infon

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Gunilla o Kenth!
Jo men dom 120 kronorna var blev dom av? "har Vellinge" så gott om pengar, eller dom tyckte det var för dyrt för "oss"!
Nä jag upplevde det "live" i förrgår & inte trodde!!
Hade jag kunnat lagt in bilden så hade de varit enklare, men nu skriver jag vad jag ser på fotot!!
Jo söder om fiskrökeriet längs vägen som är 24 h parkering enl. särskilld skylt!!!! "OBS!"
Nästa skylt Parkering "OBS!"
mot avgift
1/5-30/9, 08-15
(bild på personbil) "30" kr (OBS!)
Bild på Husbil 120 kr som är OBS! "Övertejpat med Vit tape " !!!!!
Alla dagar vid
bemanning
Vellinge Kommun
Nä med detta vill jag bara hjälpa vederbörande (räddningstjänsten!!!!) om dom mot förmodan är med i "klubben" & läser här!!
Jo dom Hade hittat några gamla rör & suggor & lagt något på Ca. 2.4: meters Höjd så "vi" inte kunde komma in där båtarna står på vintern Alltså
på personbils parkeringen!!
Nu har jag inte kollat vad priset är för en under 10 m båt för övernattning i Skanör, men i Limhamns småbåtshamn så är priset 150 kr för båt & 200 kr
för Husbil & ändå så har jag inte Målat med "koppar" på underedet på H-bilen, jo jag förstår att den är svår men inte för mej.
Som Gunilla o Kenth skriver så var där en säskilld H-bils. P.
Jo nog är det Campingarna med dess OBS! "ägare" som bestämmer & värre blir det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mvh. "Ps" P 30 kr 24 h Mycket intressant "Ds"

Nytt för i år med moderniseringen för husbilarna, därav höjningen av priset. Källa: en styrelsemedlem i hamnföreningen.

Toppen