• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skall byta till en nyare husbil

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Efter drygt ett år med vår första husbil och en resa ner till Moseldalen har jag o hustrun kommit på att detta var rätt fritidssysselsättning för oss.
Har därför beslutat att byta ut den till en ny ADRIA 670 SL från ett företag i
Blekinge som heter Husbilar i Pukavik. Är tacksam för goda angående bilvalet och eventuella erfarenheter om företaget som säljer bilen. :)

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Skall byta till en nyare husbil

Tjena!
Jag har precis köpt en Burstner av Rikard i Pukavik, jag upplever honom och företaget
som helt ok, jag skall förresten in till honom på söndag för att kompletera en del utrustning till husbilen!
Lycka till med nya husbilen!:)
Mvh
Pilot

Bettan o Einar

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025

Grattis till ett bra val av husbil.
Vi köpte en 670sl för 4 veckor sedan och är efter drygt 200 mil fortfarande otroligt nöjda.
Precis som ni valde vi att satsa på husbilslivet.
Har haft en alkovbil från 1997 ett antal år, som vi och för sig var ganska nöjda med.
Har bara en sak som har tagit lite tid att vänja sig vid.
När man ska backa så är det nästan lite för bra drag i bilen.
(Tror att det inte är unikt för Adria, utan mera har med Fiat och utväxling att göra.)

/ Einar

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Köpa är en sak , husbilar och småfel är en annan sak. Garantier????? Många har fått resa långt för att få småfel fixade!!!!

F

F.d. 3847

Guest

Småfel kan man väl fixa själv. Värre är det väl med en fuktskada. Hur fungerar det med garantin då?

Bettan o Einar

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025

Avståndet till firman är definitivt en viktig sak.
Vi bestämde att det skulle vara max 10 mil till firman vi handlade av.
Sen är det ju också viktigt att de har möjlighet att hantera mer än bara leveransen av husbilen.
Vi köpte vår 670sl hos Skoklosters Husbilar & Husvagnar AB och har hitills bara possitiva saker att säga om den firman.
Trevligt bemötande vad man än kommer med för frågor (även efter avslutad affär).

/ Einar

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
Jag vill stryka under vikten av att handla på rätt ställe och av en bra handlare som tar ansvar också efter att affären är slutförd. Jag köpte min nuvarande husbil i februari hos husbilslandet och där tar man ansvar fullt ut. Jag fick först fel på back kameran och det var bara att komma och få det fixat direkt. Precis när garantin skulle ta slut gav multimediasystemet upp. En dyr och mycket komplex pryl med alla möjliga funktioner.
Jag bor 28 mil från husbilslandet och var ju inte helt glad åt utsikten att behöva lämna bilen och resa hem medan denna komplexa pryl lagades eller byttes ut. Så blev det inte.
Husbilslandet fixade en firma nära där jag bor som bytte ut systemet till ett nytt och jag fick också utan kostnad låna en bil så att reparationen gjordes när jag jobbade som vanligt. Det gäller att handla på rätt ställe och husbilslandet blir säkert också leverantör nästa gång. Kolla upp företaget före affären och leta vidare om dom inte är som "min" handlare.:spinny:

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Vi har köpt en ny Dethleffs Sunlight av Rikard i Pukavik i somras och kan bara rekomendera honom son en mycket reko och seriös säljare. Han tar sitt ansvar och löser ev problem på ett just sätt

Kjelle :yes:

Tommy Gr

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
1272
Medlemskap
2022

Vi köpte vår husbil av Rickard för tre år sedan har bara gott att säga om firman hjälper till och fixar allt även garantiproblem. Trevligt bemötande och mycket hjälpsam.
m v h
Tommy

F

F.d. 52943

Guest

Närhet är viktigt - vi köpte vår bil lokalt på Husbilcenter i Landvetter (inom krypavastånd från vårt dåvarande hus) av just det skälet. Inga problem - dom fixade efterjusteringar och reparationer utan prut. Men vad hjälpte det - dom gick i konkurs och lade ner....

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

jag bor i skåne och inte sålångt från pukavik men jag skulle inte handla där ändå, jag vet många som har helt motsatt uppfattning än här på forumet,

F

F.d. 52908

Guest

Hej.
Bor i Vänersborg och hittade en bil i Pukavik. Reste dit för att kolla på bilen. Ställde några fågor om den och blev mycket otrevligt bemött, bilen var av honom importerad, han hade flera andra importerade så man bör nog va uppmärksam på både garanti och pris. Åkte någon mil västerut till husvagnsexpo i Bromölla och köpte en likadan och den affären kändes mycket tryggare. De hade också goda relationer med en märkesverkstad inte långt från mig.
Detta är min uppfattning. / Sören

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Den upplevelsen är du tyvär inte ensam om det är det en hel del som fått erfara.

F

F.d. 55334

Guest

Hej alla
har kollat på Nilssons (Husbilar i Pukavik) ett par år eftersom de säljer Pössl- det är klart att en bilfirma i Sverige som vill sälja bilar som tillverkats i ett annat EU-land måste ta in dem genom införsel? Inte bara om de är nya utan även om de är begagnade. Skäl att fundera har man om det står privatimport hos Transportstyrelsen. Jag är fortfarande vankelmodig när det gäller att byta Skramlan mot en Pössl, köpa i Sverige eller Tyskland, ja det tål att tänka på.

Ha det gott

Agneta W

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Småfel kan man väl fixa själv. Värre är det väl med en fuktskada. Hur fungerar det med garantin då?

Köper man en bil med garanti ...är det inte så roligt att behöäva arbeta och betala själv!

Småfel och småfel , det finns nya bilar som har haft 49 fel , 27 fel osv och i några fall så stora fel att hela bilen blivit reklamerad!!!!

F

F.d. 4927

Guest

Hej alla
har kollat på Nilssons (Husbilar i Pukavik) ett par år eftersom de säljer Pössl- det är klart att en bilfirma i Sverige som vill sälja bilar som tillverkats i ett annat EU-land måste ta in dem genom införsel? Inte bara om de är nya utan även om de är begagnade. Skäl att fundera har man om det står privatimport hos Transportstyrelsen. Jag är fortfarande vankelmodig när det gäller att byta Skramlan mot en Pössl, köpa i Sverige eller Tyskland, ja det tål att tänka på.

Ha det gott

Agneta W
Vad gäller husbilsmärket Pössl, behöver du inte vara vankelmodig. Enastående kvalite i bodelen, och en fantastisk bil att köra om den är Ford-baserad, Fiat kan jag inte uttala mig om.
Så ditt vankelmod får begränsa sig till var du ska köpa bilen.;)

Mvh Lasse

spiiken

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
17788
Medlemskap
2022

Hej, hur gick det med köpet i Pukavik , vi är nämligen också intresserade av en Adria hos samma försäljningsställe ?
Hälsningar
Petra:spinny:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Fick dålig kontakt med honom så jag köpte bilen hos Husbilen i Mellerud istället.
Han har ett par Adria til salu just nu och han är verkligen att lita på.
Tel 0530-10000 www.husbilen.com

F

F.d. 52945

Guest

Fick dålig kontakt med honom så jag köpte bilen hos Husbilen i Mellerud istället.
Han har ett par Adria til salu just nu och han är verkligen att lita på.
Tel 0530-10000 www.husbilen.com

Menar du att Rikard inte är att lita på (jag tror att jag tolkade dej fel el. hur?)
Pilot:confused:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Menar du att Rikard inte är att lita på (jag tror att jag tolkade dej fel el. hur?)
Pilot:confused:

Fick 'dålig kontakt' med honom som även andra i tråden skrivit om.
Ville inte beskriva bilen som jag var intresserad av eller vilka utrustningspaket
den var utrustad med. Han ville väl helt enkelt inte ha mig som kund.
Kan inte uttala mig om han är att 'lita på' efter som jag inte gjort någon affär med honom.

Toppen