• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skadegörelse på husbilen när du är utomlands

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.544
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har hört detta ifrån andra husbilsåkare... Och det var alltid tyskar som berättade det för mig...
Det finns ju fortfarande ett viss "hat" i grekerna efter vad Tyskland gjorde mot grekerna under andra världskriget...
Så jag har inte trott att detta kommer att hända mig...
Nu i fredag när jag var i Sagriada, där jag varit så många gånger, hände det mig också..
Kl var ungf 19:45 och då är det rejält svart ute...
Jag sitter och ser på en film när jag plötsligt hoppar till av en hög smäll..
Letar fram ficklampan och går ut i mörkret.... Men ser ingen..
Jag lyser även på bilen men ser ingen skada.... Förrän dagen efter.. Då ser jag ett sort märke i husbilen där stenen har träffat..
Detta är andra gång någon utsätter mig/husbilen för skada här i Grekland, förra gången målade de med sprayfärg stora bokstäver på bilen.. :eek:

IMG_20241002_092133.jpg
 

Tommytwist

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
39448
Medlemskap
2025
Tyvärr är det saker som kan hända och drabba en oavsett vilket land man befinner sig i.
Oftast är det pojkstreck eller av att man personligen retat upp någon antingen i trafiken eller privat.
Och då får man stå sitt kast.
Och att det är tyskar enligt dig som oftast drabbas så är det för mig till viss del förståeligt.
Fråga mig gärna varför men inte här.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.544
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tyvärr är det saker som kan hända och drabba en oavsett vilket land man befinner sig i.
Oftast är det pojkstreck eller av att man personligen retat upp någon antingen i trafiken eller privat.
Och då får man stå sitt kast.
Och att det är tyskar enligt dig som oftast drabbas så är det för mig till viss del förståeligt.
Fråga mig gärna varför men inte här.
Några av mina grekiska vänner har berättat för mig vad tyskarna gjorde mot deras familj under andra världskriget... Och det räckte för att förstå deras ogillande av tyskar..

Men i mitt fall är denna skada helt oförstående...
 

Tommytwist

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
39448
Medlemskap
2025
Antagligen pojkar som ska visa hur tuffa dom är.
Det är inte roligt när det händer men man får ju ändå vara tacksam att de nöjer sig med att kasta en sten.
Du får glädja dig åt att en vacker dag tar du dem på bar gärning.
Då behöver du ju inte ta till fysiskt våld men det går ju att skrämma skiten ur dem på annat sätt.
 
Toppen