• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

skada utomlands

F

F.d. 55341

Guest
Är det någon som vet hur man kan påskynda ett försäkrings ärende med utläskt försäkringsbolag.Har nu väntati två månader på ett besked.

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025
Sv: skada utomlands

sköter inte ditt försäkringsbolag kontakten med det utländska?

F

F.d. 2577

Guest

Förra hösten blev vi påbackade av en tysk husbilsägare. Vi bytte ägar och försäkringsuppgifter, dessa skicade jag till mitt försäkringsbolag. Eftersom det var en utlänsk bil inblandad skockade försäkringsbolaget det vidare till Trafiksäkerhetsföreningen för utredning.
Mitt ärende var nog enkelt för det gick fort. Men allt sköttes av mitt f-bolag.
Leffe

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025

Vi blev för 3 veckor sedan påkörda i en rondell i Frankrike. en ung kille som körde om oss på insidan vid högersväng i rondell. Ärendet ligger hos vårt försäkringsbolag, får se hur lång tid det tar. Vi är inte tillbaka i Sverige än och det försäkringsbolaget har fått av oss via post är en fransk försäkringsanmälan för vi hade ingen i vår husbil. Fransosen tyckte inte att vi blinkade, vilkt vi gjorde!

F

F.d. 55341

Guest

Det var sak samma för oss vi stod uppställda för natten på en ställplats när han kom in 21.30 och backade rakt in i oss.beror det på vilket bolag man har vi har caravan,

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Fick förra veckan en utlandsskada reglerad, den var fyra år gammal, man skall inte förvänta sig någon snabb hantering när det händer något utomlands dessutom är det så "att hade inte du varit där så hade inget hänt" med det menar jag att vi alltför ofta får vi skulden när något sker utanför Sverige.

Toppen