• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ska Mikael Persbrandt bli medlem i HBK?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Annars, om man absolut vill bli av med mycket pengar kanske det här kan vara något?
......................................................
Ja, om man får välja med praktisk användning först och främst så kan det nog vara ett optimalt alternativ i längden, även om inte alla står hänförda och stirrar på just den bilen (vilket kan vara skönt i.o.f.).
Men en sådan klätterbil med ett släp efter och där placera min JEEP..... Sedan måste man nog vara klädd för äventyr, även utan elcykel.

M.v.h. JANKRO.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ja, om man får välja med praktisk användning först och främst så kan det nog vara ett optimalt alternativ i längden, även om inte alla står hänförda och stirrar på just den bilen (vilket kan vara skönt i.o.f.).
Men en sådan klätterbil med ett släp efter och där placera min JEEP..... Sedan måste man nog vara klädd för äventyr, även utan elcykel.

M.v.h. JANKRO.

Klädd för äventyr, med den behöver man inte kliva ur särskilt ofta, den tar en ända fram..? ;)
Och om det är att synas man söker, räcker nog intresset en sådan väcker för de flesta också?
 
Senast ändrad:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Ännu ett Scania-bygge, men denna gång holländskt och från "anno dazumal".

Visades första gången på Caravan Salon i Essen i början av 1980-talet under namnet Black Eagle. I det skinnklädda garaget fanns en Testa Rossa.

Året efter var husbilen omlackerad och kallades Golden Eagle. Testa Rossan var med även detta år.

Många år senare såg jag Royal Eagle (samma bil, men blålackerad) på mässcampen i Düsseldorf.
royal-eagle-motorhome.JPG

Bilen hade tidigare en egen hemsida (bilen gick att hyra), men den sidan är borta vilket torde innebära att även bilen är borta.

Pålle
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ja, om man får välja med praktisk användning först och främst så kan det nog vara ett optimalt alternativ i längden, även om inte alla står hänförda och stirrar på just den bilen (vilket kan vara skönt i.o.f.).
Men en sådan klätterbil med ett släp efter och där placera min JEEP..... Sedan måste man nog vara klädd för äventyr, även utan elcykel.

M.v.h. JANKRO.
Her down under kan en bestille denne https://earthcruiser.net.au/portfolio-item/earthcruiser-explorer/ nypris ikke stort over den brukte i Tyskland om en velger Unimog varianten - Iveco Eurocargo 4x4 og Hino 500 5x5 noe rimeliger. Finnes og i en "billig" variant på Iveco Daily 4x4 :D. Hver bil bygges etter ordre med personlige detaljer.
 

peterm64

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
30649
Medlemskap
2024
Men var skall man köra och parkera en sådan klump, 28 ton gör ju att man inte får köra in på många vägar, och svårt med plats blir det också,
man är hänvisad till stora vägar och stora parkeringar, eller så får man köpa en tomt på varje ställe man kommer till? :)
Vad blir det för "rörligt" friluftsliv?
Totalvikt 28 ton,tror aldrig den lastas upp till den vikten
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
En hälsning från Micke Persbrandt "Det bidde ingen Scania. Killar med hjärna kör bilar med stjärna. Det blev en sprillans ny Merca från Västergötland".
Hoppas du blir medlem här också, Micke!
Eller blir det Danmark för hela slanten?
 

Gösta

HBK Intresserad
Inlägg
297
Kommun
Heby
Får säga som en husbilsåkaren sa till min fru i somras vid Skulebergets fot när han synade av våran Amazon med 400kg SMV ägg bakom ”Så där kan man också åka”.
Om Mikael Persbrandt kan jag tycka att han kanske är lite obildad.
När han står och tittar på de blanka väggarna i garaget. Och inte vet att det han ser är en rosenpolering.
Det vanliga underlaget vid rosenpolering brukar vara aluminiumplåt. Min tanke när jag ser en rosenpolerad plåt går till Bugatti.
Men M.P kör sin lilla husbil på ett C-kort.
Talade om för hustrun att en sån där får hon också köra på sitt körkort, men nej hon nappade inte.
Undrar hur det skulle te sig med en rosenpolerad instrumentbräda på Transit -83an ?
Göran i Björnarbo
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Nu har jag hunnit se lite av den Svenska 007 nya husbil. Men han ska ha den för boende under en filminspelning i Danmark. Tackar vet jag en rejäl husbil istället för att bo på något litet hotell...

Jag själv är med i vår privata ”Master chef” inspelning (utan medverkande) och vi är 2 st. som bor och äter i en liten plåtis mitt på en camping nära havet. Fördelen hos oss är 0,5 m trappsteg ut i det fria där jag kan laga, grilla & röka vår egen mat istället för att springa upp o ner på en trappa 1,7 meter hög, haha... Jag tror inte att han kallröker sin egen lax varken inne eller ute, men bilen är verkligen imponerande ; )
1616862288006.jpeg
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Får säga som en husbilsåkaren sa till min fru i somras vid Skulebergets fot när han synade av våran Amazon med 400kg SMV ägg bakom ”Så där kan man också åka”.
Om Mikael Persbrandt kan jag tycka att han kanske är lite obildad.
När han står och tittar på de blanka väggarna i garaget. Och inte vet att det han ser är en rosenpolering.
Det vanliga underlaget vid rosenpolering brukar vara aluminiumplåt. Min tanke när jag ser en rosenpolerad plåt går till Bugatti.
Men M.P kör sin lilla husbil på ett C-kort.
Talade om för hustrun att en sån där får hon också köra på sitt körkort, men nej hon nappade inte.
Undrar hur det skulle te sig med en rosenpolerad instrumentbräda på Transit -83an ?
Göran i Björnarbo
Ja! Det räcker väl med en fråga på högskoleproven i fortsättning…
Rosenpolerad, mer behövs väl inte gör att bli välutbildad.
 
Toppen