• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sköna sängar?

F

F.d. 24707

Guest
Vilka modeller ska man kika efter om man vill sova skönt?

Klart det är ofta en smakfråga, men vill kunna sova bekvämt efter en långkörning utan få ont för att det är för hårt och tunna madrasser.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Sköna sängar?

Flere merker kan leveres med Froli Bettsystem, en kaldskum madrass på Froli fjærbunn. Fikk selv etterinstallert Froli fjærer under en svensk resårmadrass i vår forrige bil og det ble merkbart bedre komfort! Den Flair vi har nå kom med Froli Bettsystem fra fabrikken, og for oss er disse sengene bedre enn de vi har hjemme.

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

Hej
Vi vill sova som hemma. En bra ribb botten, rejäl resårmadrass och en go bäddmadrass överst. Många bilar har sköna sängar idag, bl.a. vår McLouis.

Sen är det ju det där med att smidigt komma upp till nattbehovet... utan att väcka partnern. Vi föredrar en riktig dubbelsäng med åtkomst från båda hållen.

Hälsar Björn

F

F.d. 53012

Guest

Köm tempurmadrasser från IKEA och det gör skillnad det har det gjort för oss.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Vi har kallskum på ribbotten som är standard i Rapido dF och vi kan inte önska oss någon bättre komfort utan sover bättre i husbilen än hemma.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Sängar är ju helt klart en personlig fråga. Vi har resormadrasser på ribbotten samt bäddmadrasser. Det är ändå litet styvare än vad vi har hemma. Min erfarenhet är att de fyra tyska bilar vi ägt alla är litet styvare än hemma. Jag kommer nog att skaffa mjukare och tjockare bäddmadrasser men i stort är det ganska bra redan som standard. Tyskarna verkar gilla styvare sängar än vad jag gör men kvaliten är hög

55kjelle

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022

I vår Niesmann så sitter det en form av plast fjädrar och dom ger fantastiskt sköna sängar. Vi hade ribbor på vår förra bil och dessa sängar var betydligt hårdare. Men detta är endast en smaksak för var och en. Vi är olika som människor.
55 Kjelle.:spinny:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kjelle55, det du har er Froli sitt Bettsystem. Utrolig bra senger. Myke og samtidig med god støtte. Om en vil justere mykehet / stivhet så kan en stokke rundt på plastfjærene, de lyse er mykere enn de mørke og det finnes avstivere som kan monteres om en trenger enda litt stivere soner.

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

I vår Niesmann så sitter det en form av plast fjädrar och dom ger fantastiskt sköna sängar. Vi hade ribbor på vår förra bil och dessa sängar var betydligt hårdare. Men detta är endast en smaksak för var och en. Vi är olika som människor.
55 Kjelle.:spinny:

Det är den modellen ni har i eran Niesmann som Knut skriver om i sitt inlägg. Froli heter detta system
som är ett bra och komfortmässigt system. Häggen i Umeå
Ops, ser att Knut redan är vaken och svarat

Bilagor

• hämta.jpg
    hämta.jpg
    11 KB · Visningar: 624
F

F.d. 24707

Guest

Ser intressant ut.
Tack, nu ser jag att det finns alternativ i alla fall.

Skönhetssömn är viktigt:twitcy:

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Har haft vattensäng i 35 år och sover bäst hemma. Bara att acceptera att det blir sämre bilen...

mvh/
Marunga

NovaCapella

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
12417
Medlemskap
2022

Har haft vattensäng i 35 år och sover bäst hemma. Bara att acceptera att det blir sämre bilen...

mvh/
Marunga

Varför inte integrera vattentank med vattensängar? Många liter blir det och man märker ju tydligt när det är dags att fylla på mer vatten! ;-)
///Lars-Ove

Toppen