• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

skåp husbil till jobbet vilken? hjälp

F

F.d. 11860

Guest
Ursakta engelska tangent bordet. Nyligen flyttat tillbaka fran Nya Zeeland.

Jag ar en ambulerande kiropraktor som jobbar i sverige, danmark och norge.

husbilen behover vara 6m eller mindre for att komma in pa sma grus vagar
sit platser for 3
manads kostnad ska ligga under 4500kr

ny eller begagnad som inte kort mer an 4000mil
vill byta husbil varje 2 ar eller varje 4-6000 mil

desto mindre der ser ut som en husbil desto battre

finansiering genom GE

klara aret runt, isolerad avlop etc etc

sen vet jag inte om dieselvarmare ar bast eller gasol?

antingen ska jag leasa pa foretaget eller kopa privat och sen hyra ut den till mig sjalv, nagra forslag?

Har ni nagra forslag?

Jag letar och letar men varje forsaljare sager att sin bil ar bast sa klart...

nu undrar jag om nan har kan tipsa mig pa en husbil eller nat foretag jag kan lita pa...

Hjartligt tack, tycker att det ar ett svart val och jag ar ny till allt angaende husbil

Frank

F

F.d. 8160

Guest
Sv: skåp husbil till jobbet vilken? hjälp

Smidigast borde väl en pössl eller liknande ombyggd van vara.
Är det dessutom ett hembygge så ser den ännu mindre ut som en husbil och går "lätt" att få in på trånga p-platser.

Priserna har jag dock liten och ingen koll på då jag valde att inreda en bil själv.

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Hej
Har själv en Knaus Boxstar -08, inköpt i nov -09. Då sa man på hemsidan att just den varianten med dieselvärmare, uppvärmt avlopp etc skulle vara lite bättre isolerad. Kan inte gå i god för att det stämmer men vi fryser aldrig och tycker att dieselvärmare är klart att föredra särskilt om du som vi tänker använda den året runt. Vi har klarat vintrarna bra utom vid något enstaka tillfälle då vattnet frusit i till-ledningarna till köket. Nån köldbrygga nånstans som jag ännu inte lokaliserat.
Vill du få detta verifierat kan du nog kontakta antingen Niklas på Husbilslandet (största Knaus-handlaren i landet) eller någon på generalagenten Olle Bergholm i Kristinehamn.
Lycka till!

F

F.d. 55525

Guest

Frysrisk för vattnet titta under 12 volts kylskåp i kompressorlådan

Toppen