• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skåne Halland og Blekinge

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
I dag er det præsis 350 år siden, Danmark mistede Skåne , Halland og Blekinge
ved Roskilde freden i 1658
hvilket tab:( Vi er så glade for at I vil ha os med i husbilsklubben, så vi får lejlighed til at tilbringe masser af tid i jeres dejlige land.
skønt at krigens tid er forbi, så vi danskere og svenskere kan leve i fred sammen.
min oldefar var svensk:)det er der jeg har mit efternavn fra

der er netop nu et program på Danmarks radio p 4 om forholdet mellem Sverige og Danmark før og nu.meget interessant.
hilsen fra Rødovre i Regnvejr:msn_umbrella:
Marianne 788

F

F.d. 24299

Guest
Sv: Skåne Halland og Blekinge

Vi är glada att ha med våra " Gamla landsmän " i klubben:)

Hälsningar från Halmstad ( 700 år) hälften svenskt hälften danskt.

Tom o Cina

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2025

Hej ni danska medborgare, trevligt och ha er med i Husbilsklubben, säger jag som snart har en husbil. Bor själv i Blekinge, du ska veta att det uppmärksammas stor i tidningarna här om freden i Roskilde. Ni är hjärtligt välkomna till vårt län, finns många fina platser o besöka, om ni inte redan varit här. Skönt med er danskar o jag besöker gärna ert land.:yes:

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Vi er så glade for at I vil ha os med i husbilsklubben, så vi får lejlighed til at tilbringe masser af tid i jeres dejlige land.
skønt at krigens tid er forbi, så vi danskere og svenskere kan leve i fred sammen.
hilsen fra Rødovre i Regnvejr:msn_umbrella:
Marianne 788

Vi är så glada för att ni vill vara med oss och välkomnar er verkligen.
Känns lite konstigt att våra förfäder har krigat mot varandra och vi hoppas att det aldrig händer igen. Människan har förhoppningsvis blivit lite klokare idag.

Vårt väder är oftast samma som ert och idag har det varit blött. Ganska kul när vi ska se hur vädret blir några dagar framåt. Då loggar vi in på ert DMI.de som brukar spå den mest exakta prognosen för oss i Skåne.

Hälsningar från ett par "halvdanskar" på andra sidan sundet.
Anita o Dan
:msn_smiley::msn_smiley:

Blev lite fel i hastigheten, Danmarks meteorologiska (felstavat???) institut har webbadress, DMI

Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

Hej Michael o Marianne.
Det är så trevligt att Ni är medlemmar i Husbilsblubben.se. Det är tur att Vi i denna del av Världen inte krigar mot varandra. Det är som en skrev här tidigare--Att förhoppningsvis har vi blivit lite klokare--
Vi hoppas att vi kommer att träffas många gånger framgent och att vi kan ha trevligt tillsammans.

Vi följer alla Era inlägg och det är så roligt för att Ni är så positiva.
Fortsätt i denna riktning så kanske vi i Framtiden kan samarbeta mer mellan våra länder både som Nationer och mellan klubbarna.

Hls M o K.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

Toppen