• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skänninge 100513-14

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Hej
Är det några som skall till Skänninge ovanstående dagar.
Vi har då VM i plöjning ca 5 km ost om Skänninge. N 58°24´39" E 15°09´30"
Välkomna
Lasse
PS
Vi åkler dit på Lördagen med barnbarnen.
Vi tar naturligtvis husbilen.
DS

GPS: N 58 24 39 E15 09 30   

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skänninge 100513-14

den bringer fram minner, farsan var servicemann for Allgair og Porsche traktorer på 50-tallet. Jeg var ofte med om somrene og skrudde mye på disse 1 og 2 cylinder 2-takt dieselmaskinene, herlig enkle og driftsikre. En sak måtte fikses i løpet av første sesongen: splittplintene i hydralikken røk tvers av om de ikke var presset sammen 90° på hverandre. Etter dette ble oppdaget og rapportert tilbake til fabrikken kom de nye med riktige og holdbare plinter.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Oppdaget at det var en Junior, det var de større som hadde hudralikk.
Junior er bare en hærlig liten traktor.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Hej Bosse.
Jag tror nu att jag har placerat dig.
Om jag har rätt så har Du en bror i Mjölby som har samma märke på fortskaffningsmedel. Då jag såg honom senast åkte han i en svart.
Men jag tror inte att han åker ut på stubbåkrarna i Linnevad med den.
Lasse

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

I Mjölby har jag ingen bror, om du inte menar "märkesbroder" som jag har några stycken.
Men i Vikingstad har jag en, som kommer till plöjnings vm. Med en liten tändkulemotor som ska startas då och då.plöjnings VM 010.jpg
bosse b

Y

Yjons

Guest

Passerade Linnevad i dag på en liten rekognoseringsrunda. En hel stad håller på att växa upp på slätten med Ikea-tältvaruhus, mässområden och serveringar för att inte tala om alla traktorer och jordbruksmaskiner. Plogtiltorna på provområdet är raka som om dom tillverkats med laser. Jag befarar trafikkaos på de smala vägarna om 25 000 personer som aviserats kommer och rekommenderaar nog att man åker dit i god tid. Ett annat alternativ är för de som kan är nog att parkera på annan plats och ta cykeln. Cykeln kan nog vara på sin plats även inne på området eftersom avstånden mellan de olika aktiviteterna verkade vara stora.

Toppen