• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skänka pengar

F

F.d. 3088

Guest
Mår som en prins, sitter här och väntar på barn o barnbarn vi skall gå på lokalrevyn här i gränna
Fick en tanke, en del har det inte lika bra som vi här.
Jag skänker gärna en peng till statsmissionen när det går, jag vet då vad pengen går till:)
Man hör vad olika organisationers bidrag går till, resor, hotellvistelse, mingel mm.
Berätta gärna era erfarenheter.

Med vänlig hälsning Gurra

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Skänka pengar

Jo du Gurra nog har du rätt, till senaste julen fick Frälsningsarmen lite i kassan till de som får matkassar och till deras öppethållande över julen, i stället för att vi skickade en massa julkort som ganska snart hamnar i byrålådan.

F

F.d. 3088

Guest

Oj tänkte mig inte för, här får jag mig en stänkare:rolleyes:

Gurra

tombyske

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024

Psssttt.... visste du att Lions är den organisation som har den absolut minsta administrationskostnad på insamlade pengar! Ligger under 1 %! Detta tack vare att alla jobbar helt ideellt.
Undersök med en Lions Club på din ort, Lions har garanterat ett förslag som motsvarar det du vill att din skänkta slant skall användas till.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Var det inte Stadsmissionen i Stockholm som var med i Uppdrag granskning för ett tag sedan då dom lät skänkta lägenheter gå till medlemmar i styrelsen alt . deras släktingar , ett dödsbo hade skänkt en lägenhet som såldes för halva priset till en styrelsemedlems son/dotter .

Jag skänker penar till barna .

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hupp???
E man lurad..?
Vi bistod med att spela in 4-låtar på en CD åt ett företag i Gbg strax innan Jul.
(De kom till vår studio och spelade in Jul låtar i promotion syfte)
Mixning + Studio tid, brända CD's m.m. totalt ~110-120h. Pengarna som vi inbringade, skänkte vi oavkortat till Stadsmissionens och dess Julmat/servering för hemlösa...

Måste säga att; när vi överlämnade pengarna, kändes det Otroligt välkommet, mysigt och behjälpligt. Vore själva fanken om inte dessa medel gick till rätt behövande!!!

//Magnus:confused::confused::confused:

F

F.d. 52952

Guest

Undertecknad är medlem i Lions och kan intyga att så är fallet. Tyvärr känner inte alla till hur Lions arbetar. I dag är det långt ifrån en klubb för inbördes beundran. Ta gärna kontakt med er lokala klubb för information. Den är gratis. Mvh. Göte F
icon4.gif

F

F.d. 52952

Guest

Naturligtvis en bekräftelse på tombyskes inlägg. Göte F

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hupp???
E man lurad..?
Vi bistod med att spela in 4-låtar på en CD åt ett företag i Gbg strax innan Jul.
(De kom till vår studio och spelade in Jul låtar i promotion syfte)
Mixning + Studio tid, brända CD's m.m. totalt ~110-120h. Pengarna som vi inbringade, skänkte vi oavkortat till Stadsmissionens och dess Julmat/servering för hemlösa...

Måste säga att; när vi överlämnade pengarna, kändes det Otroligt välkommet, mysigt och behjälpligt. Vore själva fanken om inte dessa medel gick till rätt behövande!!!

//Magnus:confused::confused::confused:

Detta var i sockholm men det är skrämmande att dom kan få göra så :
Läs här : svt.se - Uppdrag granskning

Samt här : svt.se - Uppdrag granskning

Det är därför man är tveksam att lägga pengar i bössorna .

Samt när man läser om Röda Korset som skall vara bra :

urklipp:
Röda Korsets generalsekreterare, Christer Zettergren, fick 2004 ut 91932 kronor i månaden. Till detta kommer en tjänstebil. Enligt Röda korsets ordförande, Bengt Westerberg, är Zettergrens ordinarie månadslön omkring 75000 kronor.

Det krävs ju många insamlingsbössor bara för att täcka den kostnaden och sådan verksamhet sponsrar inte jag iallafall .

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Bengt-Åke...
Det var ingen angenäm läsning!:mad:

Men... Personal som driver Stadsmissionen i Gbg,
de är inte i närheten utav samhällssiktet där ex. Ax:son Johnson briljerar...

Han som bl.a annat har hand om luncherna till hemlösa, Julmat m.m.
är en fd. drogmissbrukare som jag vid första mötet fattade*mycket gott tycke för!

Dessutom när, nära & kära som jobbar inom Mölnlyckes församling,
lovordade Stadsmissionen och dess engagemang, hoppas Jag och tror att dessa pengar (några tusen kronor) oavkortat gått till de hemlösa.:yes:

Vänligen, Magnus Svantesson
:music-icon:

Bilagor

• Stadsmissionen.jpg
    Stadsmissionen.jpg
    86,8 KB · Visningar: 321
F

F.d. 3088

Guest

Tror att Magnus har rätt, känns liksom lite jordnära att lägga en slant där.;)
Lions var intressant skall kolla med en polare som är medlem. Hmm men vart går pengarna till Lions delar väl inte ut matpaket eller har soppkök mig veterligt ??
Jag vill skänka det lilla jag kan till dom utslagna här i mitt närområde, sedan är
det ju fritt för var o en att ge en gåva vart man vill.
Jag har oxå hört om resor, lägenheter bilar mm. Men det hör man oxå om vad det gäller Sida och där betalar vi samtliga genom skatten:mad:

Gurra

I

Iveco 35

Guest

Hej Gurra. Lions har inget soppkök de har du rätt i, men matpaket i form av presentkort kan dom mycket väl dela ut i ditt närområde, det gör vi i vår avd. Mvh. Olle.

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

Vi har haft två fadderbarn i 25 år nu. Man hoppas att pengarna kommer dit dom skall. Vi får i alla fall brev från dom lite då och då.

Toppen