• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sjukvårdsväska

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Sjukvårdsväska

Tyskland
1vast.jpg
Det rekommenderas att bära reflexväst så fort du lämnar bilen intill en motorväg.

2dack.jpg
Dubbdäck är förbjudna, gäller även däck där man dragit ut dubbarna. Vinterdäck måste bära märket MS (Mod & Snow). Det finns inget krav på vinterdäck under en speciell period men om vinterväglag råder och man blir påkommen med sommardäck så får man böta 20€ el. 40€ om man stör trafiken.

3kudde.jpg
Det är krav på förstahjälpen- kit. 25 - 250:-

4brand.jpg
Brandsläckare rekommenderas.

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Kan inte hitta bestämmelsen om att dubbdäck utan dubb är förbjudna i Tyskland.
Har du en länk till den regeln?
Däremot läser jag att man måste dra ur dubben för att få fortsätta efter att ha blivit stoppad.

Mvh
Alve

J

Jarn

Guest

Dubbdäck utan dubb är väl inget dubbdäck ?

Det är inte förbjudet att köra vidare eftar att man plockat ut dubben.

Min kompis råkade ut för det för flera år sedan när det fanns tullare. Han fick sitta i Puttgarden med en plattång och skruvmejsel och dra av alla dubben......

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Tyskland
1vast.jpg
Det rekommenderas att bära reflexväst så fort du lämnar bilen intill en motorväg.

2dack.jpg
Dubbdäck är förbjudna, gäller även däck där man dragit ut dubbarna. Vinterdäck måste bära märket MS (Mod & Snow). Det finns inget krav på vinterdäck under en speciell period men om vinterväglag råder och man blir påkommen med sommardäck så får man böta 20€ el. 40€ om man stör trafiken.

3kudde.jpg
Det är krav på förstahjälpen- kit. 25 - 250:-

4brand.jpg
Brandsläckare rekommenderas.

Om man dragit ur dubbarna är det knappast ett dubbdäck, snarare ett vinterdäck utan dubb.

Toppen