• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sjukhusvistelse på HIA

F

F.d. 15874

Guest
Då är man hemma igen,efter några dagar på sjukhus(HIA) efter en lätt hjärtinfarkt
som uppstod natten till måndag,men som tur var så lyckade läkarna stoppa det så det inte blev värre,men är fullproppad med morfin från topp till tå och div anndra saker som nitroglyzerin och lugnande medel.samt anndra smärtstillande,Jag hade tur som kom i rätt tid så något operativt blev aldrig gjort,vilket var tanken och allt var förberett för Ballongsprängning,men läkarna beslöt att vänta då Ekg`t visade en ganska så lungn hjärtrytm sundtals ,men stod ännndå beredda att ingripa,var ju uppkopplad mot en Ekg apparat som dom hade full koll på var jag än var,Tex när jag var på toa så frågade dom var jag hade varit för jag försvann från deras skärm.änndå fick jag hjäp av sköterska att ta mej dit.(storbror ser allt).Har fortfarande ont i bröst och arm,men det skall gå över säger läkarna om ett par dagar.Så nu får man sätta sej ner och klura ut hur man skall kunna ta det lungt vilket inte är min starka sida.

Per/891

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Sjukhusvistelse på HIA

Lider med dig,vet precis hur det känns,men gå inte för länge med smärtor i bröstet samt vänstra armen,går det inte snart över så gå tillbaks till farbror docktorn och begär att få en "kranskärlsröntgen".
Krya på dej!!!!!!
Mvh.Folke

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Ta det lugnt och var rädd om dej ! Vet vad jag talar om fick min första vid 45 års
ålder andra 2004 då blev det op. med 3 ballongsprängningar och en inopererad stent(ett sorts nät) i ett av dom större kärlen (var helt stopp).Har sen legat på HIA ett par gånger för min kärlkramp men mår annars toppen arbetar halvtid,
Krya på dej.
MVH Gunilla 2927

F

F.d. 25038

Guest

Hej jag vet inte vad jag talar om (å är glad så länge jag slipper) men det med kranskärlsrötgen är inte fel i vicket fall,krya på dej å ha de gött

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej Per!

Tråkigt att höra - ta det nu lugnt och krya på dej.

F

F.d. 3088

Guest

Bigmarlin

Ett gott tips är långpromenader, käka frukt o grönt undvik vitt fett (animaliskt):)

Ett tips till oss andra, (mest vi gubbar)
Gå till doktorn och tala om att du vill kolla kropsaortan med ultraljud.
Det skall väll bli obligatoriskt framöver om inget ändras pga det ekonomiska läget i landet
Min granne fick operera sin, jag kollade min tog 5 minuter den var
rak o fin fick jag besked på:D
Jag kollade för min farsa hade ett bråck på sin:mad:

Lev väl önskar hälsoprofeten Gurra :D

H

hianders

Guest

Per! Vi önskar dig krya på dig och ta det nu lugnt och fint! Snart är det ju vår och då vet du vad som gäller och då måste du vara i så god form som möjligt. Sitt och dröm och motionera med förnuft!
Kram till dig och hela familjen!

fru och herr hianders/Inger & Hasse & Grabbarna

Cinna & Svenne

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1974
Medlemskap
2026

tråkigt att höra att du varit dålig, men skönt att det är bättre nu. Ta det lugnt så att inget går galet och krya på dig så ses vi kanske framöver.
Hälsningar
Cinna och Svenne

F

F.d. 55312

Guest

Krya på dig, ta det lungt och rå om dig själv. Promenader i lagom dos har aldrig skadat.

Mvh.
Tommy
2227

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Krya på dig.

Ta det nu lugnt så att ni kommer iväg till Kroatien i sommar.

Mvh Per & Camilla

F

F.d. 15832

Guest

Önskar god bättring, gör Rolle som är ny här!:msn_flower:

P&B

HBK Medlem
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2025

Hej Per 891
Blir lite fundersam när du säger att du haft en hjärtinfarkt är 47 år gammal och fortfarande har ont i bröstet och ut i armen. Detta är väl kanske inte det bästa forumet att ge råd i.
Vanlig rutin efter en hjärtinfarkt är att göra en kranskärlsröntgen, speciellt om man fortfarande har ont. Råder dig att kontakta ditt sjukhus. Har du planerad återbesök till hjärtläkare ? Att det skulle vara kroppspulsådern (aortan) låter ej troligt.
Du får gärna maila mig om du har några frågor
MVH
Peter (hjärtläkare)

F

F.d. 4272

Guest

Godmorgon bigmarlin...
Kl 04.45 hemma efter ett nattpass som gick mellan Oxelösund-Sandviken, och vanan trogen innan sängen en titt på forumet. Både goda nyheter att du mår bra, samtidigt oroande att infarkter verkar krypa ner i åldern, får en släng av hypokondri, stavas det så? Ähh du vet vad jag menar (hoppas jag).

Krya på dig!

// Jonny.

F

F.d. 29772

Guest

Krya på dig
önskar
Golden Retrievertokarna från Lerberget

F

F.d. 3088

Guest

Peter du missuppfattade mig ang aortan och ultraljud det gällde samtliga oss.
Man bör kolla upp den i förebyggande syfte när man närmar sig 50 år och
kolla så där inte finns några bråck.

BigMarlin har ju fått diagnosen lätt hjärtinfarkt.
Per Hoppas du mår bättre

Lekman/Gurra

P&B

HBK Medlem
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2025

Hej Gurra
Du har rätt avseende folkhälsoundersökning av buk delen av aortan.
Den övre delen av aortan (den som ligger i bröstkorgen) ger symtom som liknar hjärtinfarkt och del var väl därför jag kopplade till att svara att det nog inte var bröstaortan som orsaken till besvären i det aktuella fallet.
Tyvärr finns det ingen lätt väg att upptäcka om man har ett bråck på aortan i bröstkorgen. Trösten är väl att det är ovanligare än ett bråck på bukaortan
Nu är jag nog rätt långt borta från husbilen i detta svar.
Skall hålla mig i skinnet och försöka ha mer koppling till husbilen framöver (det är dock lite svårt att hålla läkarsinnet borta i bland, sitter väl i märgen)
MVH
Peter

Toppen