• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sitthöjd i Fiat-04

F

F.d. 7823

Guest
Hej.
Hur sänka stolarna i en RollerTeam2 (Fiat-04)? Stolarna är inte snurrbara i denna och jag har för mig att det skall finnas lägre varianter av den bockade plåt som sitter mellan skjutmekanismen och själva stolen. Någon som vet ??
:confused:
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Sitthöjd i Fiat-04

Till högerstolen finns två vinklade plåtar att köpa på denna firma Husvagnsprylar | Husvagnstillbehör, husbilstillbehör, båttillbehör, tillbehör husvagn, husbil & båt

Sök reda på "sänkningssats högerstol" best nr HPT03-78 a 539:- , under "husbil", varför inte denna sats passar till förarstolen vet jag ej !"
Det går även att mäta och bocka själv om man har tillgång till bockmaskin ! Mäter man noggrannt behöver man inte borra ovala hål !!!

// Göte J
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Sitthöjd i Fiat-04

Man blir imponerad av denna kunskapsbank som finns hos vissa medlemmar, detta var just ett sådant exempel där man behöver specifik hjälp. Frågan varför medlem i husbilsklubben känns genast ganska självklar.
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Sitthöjd i Fiat-04

2 frågor!

1) Varför inte lägga in ett extragolv med förvaringsutrymme för elsladdar, stödbensverktyg, fälgnyckel o.d.?

2) Göte, hur borrar du "ovala hål"? Själv måste jag fila dom ovala. ;-)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen