• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sitter och lurar på en sak

F

F.d. 55464

Guest
Nu är det snart midsommar. Mycket fylla och annat elände. Om min fru blir angripen av en stökig person. Hon hotas med stryk. Kan jag ingripa och klappa till angriparen utan att HBK får dåligt ryckte, eller skall jag ringa 112?

T

Teddi

Guest
Sv: Sitter och lurar på en sak

Nu är det snart midsommar. Mycket fylla och annat elände. Om min fru blir angripen av en stökig person. Hon hotas med stryk. Kan jag ingripa och klappa till angriparen utan att HBK får dåligt ryckte, eller skall jag ringa 112?

hallå kaj..e de lördagsgodis?? du kan ringa till mej så kan ja klappa till:D:D

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Om du står nära din bil MED MÄRKET PÅ så får du inte ingripa.Däremot ska du hålla i din fru så hon inte gör angriparen illa.
HaDe Hasse

F

F.d. 55464

Guest

Mycket bra svar jag fått så långt !!! Jag klistrar över märket, sedan är jag fri som en fågel ?
Förresten Hasse !!!! Har du försökt hålla i en ilsken fru någongång ???? Tror inte det !

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Nödvärnsrätten gäller. Om någon angriper frugan eller husbilen så är det bara att slå tillbaka. Dock ej mer våld än nöden kräver. För att undvika situationen så kan man göra en skylt och sätta på husbilen: "Varning för frugan"

F

F.d. 55464

Guest

Hahaha, mycket bra svar.
Jag skall ha detta i åtanke !
Tack .

Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest

om du menar mitt svar så ställer ja alltid upp för en kompis:D

F

F.d. 55464

Guest

Jag menade Kenths svar, men det är alltid kul att höra något från dig Teddy.

F

F.d. 55464

Guest

La in inlägget mest som ett provoserande inlägg. Har jobbat med lagfarter, stor del av mitt liv.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Som på auktioner. Slå till hårt och kvickt, då räcker det med 1 gång!

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Ja dra till honom så han står och dör.
Sedan skyller du på lång väntetid på 112 i rätten hävdar du nödvärn. :D Ja lite i över kant men ändå rätt.
:music-icon:2179

Senast ändrad:
F

F.d. 55464

Guest

ja dra till honom så han står och dör.
Sedan skyller du på lång väntetid på 112 hävdar du nödvärn. :D
:music-icon:2179
ok, men rycktet då ? Jag måste ju tänka på att alla inte skall få dåligt rykte i Hb klubben .

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8332

Guest

Tycker kanske att en del privat snack och schafs kan ligga på annat än på forumet. Alla är kanske inte intresserade av tugget fram och tillbaka.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Mycket bra svar jag fått så långt !!! Jag klistrar över märket, sedan är jag fri som en fågel ?
Förresten Hasse !!!! Har du försökt hålla i en ilsken fru någongång ???? Tror inte det !

Öhhh , du skriver "har du försökt hålla i en ilsken fru " men var det inte ifall hon blev angripen som du skrev överst ;) :) ...

Tyvärr så händer mycket skit med alkohol inblandat och min närmaste kontakt med alkohol var när jag och min familj blev rammade i bilen på 90 väg nästan front mot front av en kvinnlig förare på 64 år som hade druckit ett halvt glas vin ( som hon sa i rätten ) .

Hon hade 1,8 i promille , tror ni hon fick något straff ...... 1 år vilkorligt samt indraget körkort men det innebär ju att om hon gör om samma sak igen inom 1 år så åker hon in , att bli av med ett körkort innebär att folk med dålig omdömme kan köra ändå .

Drick med måtta så kommer det nog gå bra eller drick så ni somnar tidigt så klarar ni nog er också ;) ;) lite skämt iofs . "tat lugnt" .

Toppen