• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sista turen

F

F.d. 7

Guest
Så då var det dags för sista turen. madam hade handlat och jag slutat lite tidigare från jobbet. framme på campingen i Säffle klockan 16.30. gottade mig med öl å chips, vaknade klockan 03.00 av ett ösregn liknande det vi hade för 3 veckor sen då jag fick 30cm i källaren. åkte hem direkt på morgonen då vi konstaterat att vi hade 2 cm utanför fotsteget med vatten:mad:

Inte den mest lyckade sista turen, får trösta mig med att vi fick avloppen tömda:)

Någon annan som haft misär under helgen?

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Sista turen

Vi har också haft mycket regn. Klarar oss bra pga hög torpargrund på väldränerad sandjord. Men vad menar du med sista turen? Det låter deprimerande....

F

F.d. 7

Guest

ursäkta, menade sista turen för i år, då madam är på tjocken och det börjar närma sig så ska vi ställa ner för i år:)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo det är ju inte roligt med att man får en massa vatten i huset och sista turen kanske det var men den största turen kommer ju då snart och hoppas då att ni inte får vatten i bilen .

Är det så att ni kanske kan göra något på själva terrängen eller rörläggning/dränering så ni slipper få översvämmning hemma ?

F

F.d. 7

Guest

mja, är från golvbrunnen i källaren och runt avloppsröret så det är inte så mycket att göra mer än att pumpa å va glad:) men försäkrinen bör ju täcka endel. tur man inte har gille stuga iaf:wideeyed:

Toppen