• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Sikaflex till solpaneler.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, vill bara rätta till en felaktig vara som jag visade i ett inlägg för ett par veckor sedan och som flera hade "gillat".

Ett solpanelspaket från en firma hade lim med i ett panelpaket.
Limmet var ur Sikaflex campingserie till husvagnar och husbilar.
Det var fel nummer som visades där och mitt minne kom inte ihåg rätt nummer från tidigare info tyvärr.
Jag la in en bild på Sikaflex 522 som var i paketet........ Men det är inte det rätta utan det skall vara 554 som är det nya till att limma paneler med.
Jag har lagt in en bild från en annan firma på rätt Sika som alltså är...

SIKA-400.jpg

för att limma solpaneler m.m. på ett husbilstak.

Här är en länk till det gamla inlägget med namnen på de som klickade "gilla" på tyvärr fel info.

Sorry !
M. v. h. JANKRO.

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, som avslutning i alla fall på den här missen som jag inte tänkte på eftersom jag skrev med mobilen och var tvungen att hämta ner en ny bild, för alla bilder på Sika 554 låg i datorn.
En bild på en komplett sats för montering av solpaneler dök upp, och jag tog tuben som visades där som bild till inlägget.

Jag bara gjorde en snabb sökning nu igen, och lite diffust, men en länk till Sika och campingserien ledde till,
522 som lim ?? utan spec.
Sikaflex montering-400.jpg
Så se upp, och möjligen har det varit lite problem sen de här olika tuberna kom för en seriös firma har fått till denna text nedan som avslutning på det här.
För om någon skickar efter 522 så får man säkert ingen motfråga vad det skall användas till, och det finstilta på förpackningar är det väl många av oss som inte orkar plöja helt genom :msn_wall:.

Varningstext om 522 från seriös firma.
Sika 522.JPG

M.v..h. JANKRO.

Senast ändrad:
Toppen