• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Shaudt EBL och bodelsbatterier

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Shaudt EBL och bodelsbatterier

Utvecklingen av laddbara batterier och laddare, är mycket stark i dessa år där man strävar efter att utveckla hybrid - och elbilar.
Tillverkarna gör mycket för att uppgradera batterityper för att undvika sådana litiumbatterier.

Jag har testat mina senaste AGM-batterier i husbilen, och ser inte någon betydande fördel av lithium, ochså om priset inte var beaktande. !!!
Hur snabbt kan LiPo laddas på dagens färd :(
Hur snabbt en urladdning för användningen av inverter :(
Ej tillgänglig för sammanhållningen laddning från generatorn :(
EXPLOSIONSRISK :(

Schaudt EBL och laddare är inte anpassad med den senaste AGM tekniken.
Absolut inte lithium.
Fördelen med én anordning verkar inte vara bra - en av de funktioner som snabbt blir föråldrade och mycket annat återstår gammal.

En husbil kommer att leva längre än en mobiltelefon eller dator och de enskilda funktionerna kann ändras eftersom ny teknik kan optimera husbilen.

PS. Det finns ofta länkar i HBK forum - tack och lov.
Men problemet är ofta att det kan vara någon gammal skräp som inte gäller samtida.
Kan vi i alla fall hitta när den länkada sida senast uppdaterades eller kanske aldrig korrigeras ? ? ?

Senast redigerad av en moderator:
Toppen