• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Service

Jarmo å Åsa

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
7588
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 2.8 JTD
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 jtd
Årsmodell Chassie: 2004
Husbilsfabrikat: Weinsberg
Husbilsmodell: Orbiter 691
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2004
Ämnesområde: Motor
Hej alla glada husbils ägare. Har svårt å hitta bra service verkstad för min Fiat. Nån som känner till ngn bra i Stockholms omr?? Tacksam för tips.

F

F.d. 25186

Guest
Hej!

Här har du en fullständig förteckning över auktoriserade serviceverkstäder för Fiatbaserade husbilar: http://www.fiatcamper.com/fcashow.php?n=se

Det kan nog löna sig att ringa runt och kolla priser. Själv har jag till i slutet av april beställt en stor service inklusive kamremsbyte hos Kihlströms Bilverkstad AB i Årsta. Det går på runt 12000:- kr! Jag har samma typ av husbil som du men årsmodell 2006.

Från Dahlgrens Auto i Uppsala har jag sett en offert från förra året på liknande service (någonstans i Husbilsklubbens inlägg) som inte var över 11000:- kr. Kanske kan man hitta ännu billigare någon annan stans. Så har man möjlighet att t.ex. lämna in bilen en dag när man ändå är på genomresa så går det säkert att spara en hel del.

Toppen