• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriöst barskåp i husbilen?

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025
Hallå där!

Är det någon som är seriös när det gäller barskåpet, då tänkte jag i första hand inte på innehållet utan snarare hur det ser ut?

Undertecknad har bara en kartong där drycken placeras, som dessutom står gömd i skåp.

Mvh
PeterVisa bilaga 221128
Att kalla vår lösning för barskåp är väl att ta i. Har placerat ett antal plaströr under ett säte

BB02B5E2-C4A0-48FB-8005-089B0FEDC320.jpeg

Kjell

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025
Hallå där!

Är det någon som är seriös när det gäller barskåpet, då tänkte jag i första hand inte på innehållet utan snarare hur det ser ut?

Undertecknad har bara en kartong där drycken placeras, som dessutom står gömd i skåp.

Mvh
PeterVisa bilaga 221128
Hm... Ölen bör vara i kylskåpet?

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Tänker på någon historia där de hänger upp och ned i skåpet. Någon som har något förslag på det?
Kan dette være noget?

Reimo sender ikke til Sverige, så du må finde en forhandler i Sverige, der importerer fra Reimo

Der findes faktisk flere muligheder:

Edit: Den øverste model fra Reimo fås i 2 størrelser så de passer til forskellige størrelse fod på glasset

Senast ändrad:

knabjalf

HBK Medlem
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
30847
Medlemskap
2025
Mitt barskåp liknar kartongen Peter 14 Nilsson har, vi har alltid kristallglas på fot till öl och vin med oss i bilen. Men vi har inte ännu någon snygg förvaring till dem i bilen. Tänker på någon historia där de hänger upp och ned i skåpet. Någon som har något förslag på det?
//Kent
Kolla så glasen hänger kvar om du skaffar ett sådant. Har ett sådant men fick testa olika glas, de första vi hängde in hoppade ner vid färd.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Ett material som jag själv använder är ett slags skumplast med slutna porer som är en aning flexibel men inte som en madrass, snarare som liggunderlag. Detta används som förpackningsmaterial och jag har fått tag på ganska stora block och skivor som var emballage kring större apparater. Det är vitt och är superenkelt att göra raka snitt med en vass kockkniv eller runda hål med hålsågar och borrmaskin.

Får du inte tag i detta så kan vissa liggunderlag fungera om man limmar ihop ett par med kontaktlim till lagom tjocklek. Det hela väger i stort sett ingenting och med rätt dimension på hålen och lagom avstånd så har vi aldrig råkat ut för att glas eller buteljer gått sönder.

Porslinsutdrag.jpg

//Michael, medlem

Toppen